24 Nisan 2010

AYÇİÇEĞİ / GÜNEBAKAN


Çiçek amacı ile bahçeme ektiğim ayçiçeği.

Posted by PicasaTarla ve bahçelerimizi süsleyen ayçiçeği ( helianthus annuus ) aslında önemli bir endüstri bitkisidir. Çiğdem denilen çekirdeği ( İzmir ) kavrularak çerez olarak tüketilir, yaprakları bazı ülkelerde  tütün olarak  kullanılmıştır. Yurdumuzun yemelik yağ ihtiyacının büyük bir kısmı ayçiçeğinden karşılanmaktadır.

Anavatanı Amerika olan ayçiçeği 19.yüzyılda Avrupa'ya getirilmiş ve ilk önce süs bitkisi olarak yetiştirilmiştir. Ilıman bir iklim isteyen ayçiçeği, yurdumuza  cumhuriyet döneminde getirilmiştir, en çok Ergene havzasında yetiştirilmektedir.

Ayçiçeği ( Helianthus annuus )
Bir yıllık otsu bir bitki olan ayçiçeği, papatyaya benzeyen iri çiçekler açar ve gün içinde güneşe göre yönünü değiştirir. Bu nedenle ayçiçeğinin, günebakan, günedöndü, güneşçiçeği gibi bir çok adı vardır. Tohumla üretilmektedir.
Bahçenizde daha çok kuş görmek istiyorsanız ayçiçeği dikmenizi tavsiye ederim.

Not: Bu sayfa son olarak 27.08.2013 tarihinde güncellenmiştir.

2 yorum:

  1. "BU BLOGTA ARA" ile aradım ve ayçiçeklerinizi buldum. Teşekkürler ama benim bayıldığım ayçiçekleri için biraz kısa değil mi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali Bey,doğrusu ayçiçeği sevginizi merak ettim.Blogunuzda da bununla ilgili bir açıklama göremedim.İsterseniz benim resmimi de kullanabilirsiniz. Bahçeköy'den sevgiler.

      Sil