7 Şubat 2011

YENİ ORHANLI - KAVAKDERE DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

Teos Doğa Sporları Grubu tarafından  düzenlemekte olan  doğa yürüyüşlerinin,  bu hafta sonu  ( 06.02. 2011 ) Yeni Orhanlı - Kavakdere etapı  yapıldı.

Pazar günü yaptığımız bu yürüyüşe, havanın da güzel olması nedeniyle  katılım oldukça fazlaydı. Zevkli ve güzel bir yürüyüş oldu. Seferihisar Belediyesi'ne ve Teos Doğa Sporları Grubu'na, bize bu güzel günü yaşattıkları için çok teşekkür ederiz.

Seferihisar Belediyesi Teos Doğa Sporları Grubu;  'Seferihisar halkında sağlıklı yaşam bilincini geliştirmek, ilçemizin doğal güzelliklerini tanıtmak, CİTTASLOW doğal yaşam kavramına katkıda bulunmak ve doğa turizminin gelişmesine yardımcı olmak amacı ile kurulmuştur.

Seferihisar Belediyesinin sağladığı bir  araçla geldiğimiz ( 09. 00 ) Yeni Orhanlı'da kısa bir çay mola verdikten sonra, 12 km. sürecek olan  Kavakdere istikametinde ki  yürüyüşümüze başlıyoruz.

Yeni Orhanlı / Seferihisar.
Yeni Orhanlı, Seferihisar'a 18 km. mesafede olup oldukca gelişmiş modern  bir köy. Seferihisar - Menderes ( Cumaovası ) yolu üzerinde bulunuyor.  Köy bu günkü yerine ( Yeni Orhanlı ) 1979 yılında taşınmış, daha önceki  merkezi ( Eski Orhanlı )  buraya  5 km. uzakta bulunuyor ve halen köyün bir mahallesi durumunda.

Yürüyüşe  başlıyoruz.
Yürüyüşe ormana giden  patika bir  yollardan başlıyoruz. Havanın güzel olması, yürüyüşümüzü daha zevkli ve neşeli  bir hale getiriyor.

Koyun ağılı.
Köyün çıkışında,  erk edilmiş bir koyun ağılına rastlıyoruz. Bilmeyenler vardır, ağıl, keçi koyun gibi hayvanları geceleri vahşi hayvanlardan  korumak için, etrafı ağaç veya taşla çevrilmiş üstü açık basit mekanlardır.
Suyuna kavuşan dere
Bu arada orman içinden akan  küçük  bir derenin yanından geçiyoruz.  Yazın tamamen kuruyan bu dereler, kış mevsiminin gelmesiyle beraber yeniden suya kavuşmanın  coşkusu ile akıyorlar. Bir süre durup, derenin akışını seyrediyoruz.

Dağ laleleri ( Anemone )
Açık alanlarda dağ laleleri ( anemone )  çiçek açmış.  Bir arkadaşımız  bunların çiçeklerinden  reçel olduğunu  söylüyor. Türkiye'de sekiz türü bulunan dağ lalesi ( anemone ), düğünciceğigiller familyasından olup  soğanlı bir bitki cinsidir.  Bazıları  endemik olan (Sadece ülkemizde yetişen) bu bitkilerimizi  korumak ise  hepimize düşen bir görevdir.

İlk mola yerinde kültür - fizik hareketleri yaparak kaslarımızı yumuşatıyor ve
 fotoğraf çektiriyoruz.
Yarım saatlik kısa bir yürüyüşten  sonra ilk molamızı veriyoruz. Burada bir arkadaş  kültür - fizik hareketleri yaptırıyor. Daha sonra da kendimizi tanıtıyor ve topluca fotoğrafı çektiriyoruz. Doğa sevgisinin bir araya getirdiği bu insanlarla  beraber olmak çok güzel bir duygu.

Koyunlar.
Yol boyunca otlayan koyun sürüleri ile  karşılaşıyoruz. Bazı koyunlar yeni doğum yapmış. Kuzular annelerini bulmakta zorlanıyor.

Ayfatı kayaları, Orhanlı / Seferihisar.
İki saatlik bir yürüyüşten sonra, Kavakdere'ye yakın bir yerde bulunan Ayfatı kayalarının da  bulunduğu vadi içinde, ormanlık bir yere geliyoruz. Kayalık oldukca  dik ve sarp bir yerde bulunduğu için, bazı arkadaşlar burada bulunan derenin  kıyısında beklemeyi tercih ediyor. Zorlu bir tırmanıştan sonra yörenin en yüksek yerlerinden biri olan Ayfatı'ya çıkıyoruz.
Ayfatı, gerçekten güzel bir kayalık, üzerinde mağaralar ve ilginç kaya oluşumları var. Buradan Kavakdere ve Orhanlı  Köyü'nün bazı kısımları görünüyor. Bu arada bir arkadaşımız  kayaların en yüksek yerine çıkarak  bizi  selamlıyor.
Ayfatı'ya çıktığımın resmidir. ( ortadayım )
Dağcılığın niçin bu kadar  çekici bir spor olduğunu şimdi daha iyi anlıyorum. Burada bir süre dinlenip manzaranın tadını çıkarıyoruz.

Dereden su içiyoruz. Su çok berrak ve temiz.
Ayfatı'dan  inişimiz daha kolay oluyor. Dereden su içerek yorgunluğumuzu gideriyoruz

Öğle yemeğimizi yedikten sonra, aynı güzergah üzerinden Yeni Orhanlı'ya geri dönüyoruz. Yolumuz üzerindeki bu yaşlı  çam ağacı, ikinci kez bizleri selamlıyor. Yine beklerim der gibi.

Bir başka doğa yürüyüşünde buluşmak umudu ile, hoşçakalın  sevgili doğa severler.