7 Şubat 2011

YENİ ORHANLI-KAVAKDERE DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

Teos Doğa Sporları Grubu  tarafından düzenlenen  doğa yürüyüşlerinin bu hafta sonu ( 06.02. 2011 ) Yeni Orhanlı-Kavakdere etapı yapıldı.
Pazar günü yapılan yürüyüşe havanında güzel olması nedeniyle  katılım oldukça fazlaydı.Zevkli ve güzel bir yürüyüş oldu.Seferihisar Belediyesine ve Teos Doğa Sporları Grubu'na bize bu güzel günü yaşattıkları için teşekkür ediyoruz.

Seferihisar Belediyesi Teos Doğa Sporları Grubu; 'Seferihisar halkında sağlıklı yaşam bilincini geliştirmek,ilçemizin doğal güzelliklerini tanıtmak,CİTTASLOW doğal yaşam kavramına katkıda bulunmak ve doğa turizminin gelişmesine yardımcı olmak amacı ile kurulmuştur.'

Seferihisar Belediyenin sağladığı otobüsle 09.10 geçe yürüyüşe  başlayacağımız  Yeni Orhanlı Köyü'ne geliyoruz.Burada kısa bir mola verdikten sonra  12 km. sürecek olan  Kavakdere istikametinde ki  yürüyüşe   başlıyoruz.

Orhanlı / Seferihisar.
Yeni Orhanlı  Seferihisar'a 18 km. mesafededir.Seferihisar-Menderes ( Cumaovası ) yolu buradan geçmektedir.Köy bu günkü yerine 1979 yılında taşınmıştır,daha önceki  merkezi buraya  5 km. uzaktadır. ( Eski Orhanlı )

Ormanlarla kaplı bir arazide, patika yollardan geçerek ilerlemeye başlıyoruz.Havanın güneşli olması,yürüyüşümüzü daha zevkli hale getiriyor.
Koyun ağılı.
Köyün çıkışında  terk edilmiş bir koyun ağılının yanından geçiyoruz.Ağıllar,  keçi koyun gibi hayvanları geceleri vahşi hayvanlardan  korumak için etrafı ağaç veya taşla çevrilmiş üstü açık basit mekanlardır.
Dere
Orman içinde akan küçük  bir dere.Yazın tamamen kuruyan bu dereler  kış mevsiminin  gelmesiyle özledikleri suya kavuşmanın mutluluğunu çıkardıkları seslerle dile getiriyor gibi..

Dağ laleleri
Açık alanlarda dağ laleleri çiçek açmış..Bir arkadaşımız  bu çiçeklerden reçel yapıldığını söylüyor.Gittikçe azalan ve bazıları  endemik olan (Sadece ülkemizde yetişen) bu bitkileri korumak hepimize düşen bir görevdir.

İlk mola yerinde kültür fizik hareketleri yaparak kaslarımızı yumuşatıyoruz.
Yarım saat sonra ilk molamızı veriyoruz. Kendimizi tanıtıyor, topluca  hatıra resmi çektiriyoruz.Doğa sevgisinin bir araya getirdiği, bu  insanlarla beraber olmak çok güzel bir duygu.

Otlayan koyun sürüsü
Yol boyunca otlayan koyun sürüleri ile  karşılaşıyoruz.Bazı koyunlar yeni doğurmuş.Kuzular annelerini bulmaya çalışıyor..
Vadiden Ayfatı
İki saatlik bir yürüyüşten sonra derin bir  vadi içindeki  Kavakdere mevkine geliyoruz..Vadinin yamacı çok dik ve tam tepede  beyaz kayalar görünüyor..Bazı arkadaşlar buraya çıkamayacaklarını söyleyerek burada kalıyorlar. Geri kalan bir grup  zorlu  bir tırmanıştan sonra  Ayfatı kayalarının bulunduğu, yörenin en yüksek yerlerinden birine çıkıyoruz.
Ayfatı
Ayfatı  denilen bu kayalık tepede   manzara çok güzel.Bir  arkadaşımız  kayaların en yüksek yerine kadar tırmanıp bizleri selamlıyor.
Ayfatı'ya çıktığımın resmidir. ( Ortada )
Dağcılığın niçin bu kadar  çekici bir spor olduğunu şimdi daha iyi anlıyorum.Burada bir süre dinlenip manzaranın tadını çıkarıyoruz.

Derenin suyu çok berrak ve temiz.
Dağdan inişimiz daha kolay oluyor.Dereden su içerek yorgunluğumuzu gideriyoruz

Öğle yemeğimizi yedikten sonra aynı güzergah üzerinden Yeni Orhanlı'ya geri dönüyoruz.Yolumuzdaki bu yaşlı  çam ağacı ikinci kez bizleri selamlıyor.Yine beklerim der gibi.

Bir başka doğa yürüyüşünde buluşmak umudu ile hoşçakalın  sevgili doğa severler.