15 Nisan 2011

DEREOTU SEVER MİSİNİZ?

Dereotu bitkisinin genel görünümü ( Anethum graveolens )
Dereotu ( anethum graveolens ), maydanozgiller ( Apiaceae  ) familyasından  tek ya da iki  yıllık otsu bir bitkidir. Anavatanı Asya kıtasıdır, yurdumuzun Akdeniz iklimi görülen, kıyı bölgelerinde daha çok yetiştirilmektedir.Yaprakları salata ve bazı yemeklere lezzet vermek için katılır.Tohumları ve yaprakları kurutularak baharat yapılır.

Dereotu, şemsiye şeklinde sarı renkli hoş kokulu çiçekler açar, arapsaçına ( rezene ) benzer. Dökülen tohumlarından çoğu zaman  kediliğinden biter. Nemli ve gölge yerleri daha çok sever.Yurdumuzda doğal olarak da yetişir.

Eskiden dereotunu sevmezdim. Pazardan yeşillik alırken dereotu almayı hep unuturdum, daha doğrusu eşime unutmuşum derdim. Bahçemiz olunca ne bulduysak  ekmeye başladık;  maydanoz, roka, tere, dereotu...vs.

Dereotu çiçeği
Bu yıl bahçenin her yerinde  dereotu bitti, şimdi de  şemsiye gibi, sarı çiçekler açtılar. Bende bu bitkinin  yararlarını öğrendikten sonra, severek olmasa da yemeye başladım.
Benim gibi dereotu yemesini sevmeyenlere de tavsiye ederim.

Rejim yapanlar, yemekten  önce dereotu yerse  daha az yiyerek kendini tok hissediyormuş. Yine, süt sevmeyenler kalsiyum ihtiyaçlarını ( kemik erimesine karşı ) dereotu yiyerek karşılayabilirlermiş.

Dereotu yetiştirmenin bana öğrettikleri, paylaşayım dedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder