15 Mayıs 2011

BENİM AĞACIM AKASYA (Mayıs)

'2011 Ağaç Yılı' aktiviteleri doğrultusunda yalancı akasya ağacımla ilgili, mayıs ayı gözlemlerim de  şöyle. 

Mayıs ayı ile beraber  akasya ağacım yapraklarını ve çiçeklerini açmaya başladı. Harika bir  görüntüsü var,  kokusu ise insanı adeta  mest ediyor. 
Akasya  çiçekleri salkım şeklinde oluyor.  Bu nedenle bazı yörelerde yalancı  akasya ağacına  'salkım ağacı' da denmektedir. Akasya çiçekleri çok güzel kokulu olduğundan, esansı parfümeride kullanılmaktadır.

Akasya ağacımın  çiçek açmasına   en çok da arılar sevindiler.Yüzlerce arı ağacın üzerinden hiç eksik olmuyor. Devamlı bir uğultu var.
Bugün öğleden sonra hafif bir rüzgar çıktı.  Akasya çiçeklerinin kokusu etrafa yayılıyor. Yoldan
geçmekte olan komşum, Mahmut Ağa;  'Çok güzel kokuyor.' diyor. Çay içmeye davet ediyorum. 
Çaylarımızı akasya ağacımın  altında  içiyoruz. 

Not; Daha önceki aylar için tıkla.)

Akasya ağacı ( Mayıs- 2011 )

4 yorum:

  1. merhabalar kiraz yetiştiremedim fındık mendereste yetişirmi acaba vişneyide hiç denemedim..limonlarıda soğuk felaket yaptı hiç yetiştiremedim..bahçenize imrendim doğrusu..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Bitki Dostu Arkadaşım.
    Kiraz bende yetiştiremedim çok güzel çiçek açmasına karşı meyve tutmuyor.Vişne oluyor, deneye bilirsiniz.Fındıkta bahçenizin serin ve nemli bir yerine dikerseniz olabilir.Benimkiler azda olsa veriyor.Limon ağacınızı bahçenizin rüzgara kapalı korunaklı bir yerine dikmeniz gerekir.
    Selamlar.

    YanıtlaSil
  3. Akasya, erguvan, leylak ağaçları Mersin'de de sahil bandını güzelleştiren ağaçlar. Biri bitmeden diğeri çiçek açar. Akasya, yasemin, hanımeli, narenciye çiçeklerinin kokusunun insanlara adeta mutluluk depoladığına inanıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Makbule Abalı;Keşke bütün şehirlerimiz Mersin gibi şanslı olabilse.Diğer şehirlerimize örnek olması dileğiyle.Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil