6 Mayıs 2011

BOTANİK PARKTA İLKBAHAR

İlkbaharın gelmesi bitkiler için büyük önem taşır, tabi diğer canlılar içinde. Çoğu bitki ve hayvan kışı durgun ve uykuda geçirir. Baharın gelmesiyle hayat adeta tekrar başlar. Bitkiler bu dönemde hızlı bir biçimde büyümeye başlarlar. Her gün bir başka şekil alırlar. Hele bu bitkiyi kendiniz  dikmişseniz onu daha bir heyecanla izler yaşamanın zevkini duyarsınız.

Bitkilere olan merakımdan  dolayı, emekli olunca uzun süre,  geniş bahçesi olan bir ev aradım, sonunda 1,5 dönüm bahçesi olan ( çorak ve bakımsız ) bir yer buldum. Sekiz yıldır burada yaşıyorum,zamanımın büyük kısmını diktiğim  bitkilerle uğraşarak geçiyor. En büyük sorunum ise, bahçede yeni aldığım bitkilere yer kalmaması.

Bana göre bitki dikmek ve yetiştirmek; hem bir hak, hemde görevidir.Bir ağaç ya da bir çiçek yetiştirek,  hem kendimizle, hemde doğayla dost olabilirsiniz.

Cittaslow .Botanik Park  ( 6 Mayıs 2011)

Vişne ağacı

Elma Ağaca
Badem ağac
Hercai menekşeler.
Kırmızı karanfiller
Ayva ağacı
Mercan hanımeli
Çeşme papatyalaı
Kiraz ağacı
Ponpon güller
Kara dut 
Kalamandin 
Ahlat ağacına yaptığım armut aşısı.
Papaz eriği
Fındık 
Gelincik çiçekleri 
Filbahri  çiçeği
Benim köşem.
Kivi 
Frenk üzümü 
Limon ağacı.
Pepino 
Kayısı ağacı
Portakal  ağacı
Enginar.

2 yorum:

  1. oo yok yok sizin bahcede :)kivi cok sevimliymis kirmizi dalli bereketiniz eksik olmasin.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Beste,
    Değişik bitkiler yetiştirmeye çalışıyorum.Kivi daha öncede birkaç kez dikmiş kurumuştu.Bu sefer bahçenin daha nemli ve serin bir yerine diktim.
    Sevgiyle kalınız bitki dostu arkadaşım.

    YanıtlaSil