28 Kasım 2012

KAVAKDERE - ÜRKMEZ DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

Teos Doğa Sporları Grubu tarafından düzenlenen bu yılkı doğa yürüyüşlerinin üçüncü etabını  pazar günü ( 25.11.2010 ) Kavakdere-Ürkmez arasında yaptık.Yaklaşık 20 km. lik bir parkurda yaptığımız bu yürüyüş  6 saat kadar sürdü. Havanında açık ve güneşli olması yürüyüşün oldukca güzel ve neşeli geçmesini  sağladı.
İşte bu yürüyüşümüzden renkli görüntüler.Seveceğinizi umuyor ve sizleri de doğa yürüyüşlerine bekliyoruz.

Saat 10.00 da belediye otobüsü ile yürüyüşe başlayacağımız Kavakdere köyüne geliyoruz.Burası Seferihisa'a yaklaşık 18 km.mesafede küçük ama şirin bir köy.Biraz ileride Orhanlı köyü başlıyor. Daha öncede bir kaç kez gelip geçtiğimiz burası çoğumuza yabancı değil. Köpek sesleri arasında, nar bahçeleri arasından geçiyoruz..Köyün çıkışında altı saat sürecek yürüyüşümüz öncesi her zaman olduğu gibi kültür- fizik hareketleri yapıyoruz.Yeni katılan arkadaşlarla tanışıyoruz.

Kavakdere Köyü / Seferihisar.
Nar yaprakları her mevsim  farklı bir renge bürünür.

Orman işletmesi tarafından bu yıl açılmış rampa bir yolda yürümeye başlıyoruz.Etraf kızıl çam ağaçları ile kaplı,vadiden uzaklaştıkça ağaçlar yerini makiliklere bırakıyor.Özellikle yol kenarlarındaki koca yemiş ve sandal ağaçları çok güzel görünüyorlar.Bol bol koca yemiş topluyor ve yiyoruz.

Ormanda yeni açılmış toprak yoldan  yürümeye başlıyoruz.
Koça yemiş  / Dağ çileği  ( Arbutus unedo )
Koca yemiş ilginç bir bitki ,bazıları  çiçek açmış.Bu bitkinin çiçeğide çok güzel.
Koca yemişle karıştırılan bir bitki, sandal ağacı ( Arbutus andrachne ).Meyveleri koca yemiş gibi lezzetli değil,ancak yeniyor.
Dağın yamacı boyunca yükseldikçe yoruluyoruz.Kısa bir mola vererek dinlenirken birlikte resim çektiriyoruz. Buradan Orhanlı köyü ve,daha önce de çıkmış olduğumuz Ayfatı  çok güzel görünüyor..

Doğayı seviyoruz.
Arkadaşımız bulduğu ilginç bir ağaç kökünü gösteriyor.

Orhanlı  köyü / Seferihisar.
Ayfatı kayaları / Orhanlı
İki buçuk saat süren bir yürüyüşten sonra dağın doruğuna ulaşıyoruz.Doğanbey kıyıları (Ege Denizi ) buradan çok net olmasa da  görünüyor. Etraf ağaçlandırmak amacı ile temizlenmiş.
Öğle yemeğimizi burada yiyor ve bir süre dinleniyoruz.Bir arkadaşımızın ormanda bulduğu devasal mantar hepimizin ilgisini çekiyor.

Öğle yemeği yiyoruz

Ne tartışıyorlar dersiniz?
Bende mantarla resim çektirenlerin arasına katılıyorum.
Mantar şemsiye
Mantar Güzeli

Bir arkadaşımız siesta yapıyor.
Doğa her yerde bir başka  güzel.
Öğle molasından sonra dağın diğer yamacından aşağıya doğru inmeye başlıyoruz.Dağın bu yamacı daha farklı,değişik  yer şekilleri ve daha  zengin bir bitki örtüsüne sahip. Koca yemişler burada daha çok olgunlaşmış, artık  yiyemediğimiz için poşetlere topluyoruz.Her tarafta pembe renkli pürenler ( erika )  çiçek açmış. Vadiye indiğimizde;  yol boyunca mersin,çakal eriği,ahlat,menengiç,saparna...  gibi daha değişik  yaban meyveleri ile  karşılaşıyoruz.

Başkanımız çevreyi tanıtıyor.
İlginç bir kaya
Koca yemiş çileği  ( Dağ çileği )
Bir başka ilginç kaya
Her yer koca yemiş
Doğayı sevmek mutluluktur
Mavi yaban mersini ( Blueberry )

Bir tür dikenli sarmaşık ve meyvesi ( Saparna / smilax ) .Zehirsiz olup yenir.

Ahlat ( Yaban armudu )
Sakız ağacı ( Pistacia lenfiscus )
Çakal eriği ( Prunus spinosa )
Mersin / Murt ( Myrtus communis )
Fundalık
Pembe püren  ( Erika otu )

Vadideki hayat

Bu arkadaşlar ne yapıyor dersiniz?

İkisi bir arada ,Koca yemiş meyveleri olgunlaşırken ayni zamanda çiçek açar.

Zevkli ve yorucu bir yürüyüşten sonra saat 15 00 de Payamlı'ya geliyoruz Burası parkı, parke döşeli caddeleri ile modern bir köy, daha önce belediye teşkilatı varmış. Parkında  çay içerek bir süre dinleniyoruz.

Payamlı Köyü / Seferihisar
Payamlı
Payamlı'da kısa bir süre çay içip dinleniyoruz.

Payamlı'dan ayrılmadan önce son kez birlikte resim çektiriyoruz.

Payamlı'dan ayrılıp kısa bir yürüyüşten sonra Ürkmez barajının bulunduğu yere geliyoruz.Bu baraj 1991 yılında D.S.İ tarafından sulama amacı ile yapılmış.Bir süre gölün kenarından yürüyerek parkurumuzun son durağı olan Ürkmez beldesine ulaşıyoruz.Bazı arkadaşlarımız burada kalırken çoğumuz dolmuşlara  binerek  Seferihisar'a doğru hareket ediyoruz.
Haftaya bir başka parkurda buluşmak umudiyle,hoşçakalın,sevgili doğa severler.
                                             Doğa gezersen güzeldir.

Ürkmez Barajı
Seferihisar'ın turistik beldesi Ürkmez.

1. Muhteşem ! o yöreğe bir de sonbaharda gelmek isterim,yazdan güzelmiş.Selamlar Öğretmenim nesdinizde tüm doga sever dostlara ,sevgiler.

2. Merhaba Arzu Hanım,
    Buralar sonbahar ve kış aylarında doğa gezileri için çok uygun.Bir gün sizleri de aramızda görmek isteriz.
    Doğa severler olarak selamlar,seviler öğretmenim.

3. I'm amazed how much Turkey and California look alike, especially in the scenery shots. Some of the specific plants and stone pavers in the village are the only indications that it's not CA.

4. Merhaba Katie,
    Kaliforniya ve Türkiye'nin benzer özellikler göstermesi ilginç.İzmir ve Kaliforniya'da benzer iklim görülmesi (suptropikal) bitki örtüsünü benzemesine yol açmış olabilir.Köylerin görünüş olarak da benzemesi ise şaşırtıcı.
    Türkiye'den Kaliforniya'ya sevgiler,selamlar.

5. Güzel bir gezi ve yürüyüş, biz arıcı olduğumuz için devamlı bu güzellikleri yaşıyoruz. Kocayemişin şimdiki çiçekleri seneye meyve olacak, belkide bu kadar uzun sürede yetişen başka meyve yok, ismide oradan gelebilir, iyice kocamış oluyor::))
    Funda çiçeklerinin bir kaç ismi var, püren deniliyor, yılgın deniliyor.
    Resimdeki mantar yenilen mantardı, Kocaeli civarında öreke mantarı deniliyor ismine.
    Son baharda harika görüntüler vardı doğada, paylaşım için teşekürler, sağlıcakla kalın.

1. Merhaba Ali Bey,
      Doğa ile ilgili bilgi ve tecrübelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.Mantarın zehirsiz olduğunu bilmediğimiz için attık.Selamlar,sevgiler.