28 Kasım 2012

KAVAKDERE - ÜRKMEZ DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

Teos Doğa Sporları Grubu tarafından  hafta sonları düzenlenen  doğa yürüyüşü, pazar günü  ( 25.11.2010 ) Kavakdere - Ürkmez arasında yapıldı. Yaklaşık 20 km. lik bir parkurda yapılan  bu doğa yürüyüşü yaklaşık 6 saat kadar sürdü. Havanın da açık ve güneşli olması,  yürüyüşümüzün  daha neşeli ve zevkli  geçmesini sağladı.
İşte pazar günü yaptığımız bu yürüyüşün fotoğraflarla . Seveceğinizi umuyor ve sağlığı elverişli olan herkesin  bu tür etkinliklere  katılmasını dilerim.   Unutmayalı sağlığımız her şeyden önemlidir.

Kavakdere Köyü, Seferihisar / İzmir.

Yürüyüşe saat 10.00'da  belediye otobüsü ile geldiğimiz Kavakdere Köyü'nden başladık.  Kavakdere, Seferihisa'a yaklaşık 18 km. mesafede bulunuyor.  Kavakdere Barajı'nın bir kısmı bu köyün sınırları içinde kalıyor. Biraz ilerisinde, Seferihisar'ın en gelişmiş köylerinden biri olan   Orhanlı Köyü var.  Bu iki köy, Karadeniz köyleri gibi ayrı mahallelerden oluşuyor,  dağınık bir yerleşme şekli var.

Kavakdere Barajı / göleti. Seferihisar.

Her taraftan köpek sesleri geliyor, nar bahçeleri arasından geçerek köyden uzaklaşıyoruz.  Daha sonra da köyün çıkışında bulunan  boş bir alanda   kültür- fizik hareketleri yapıyor ve yeni katılan arkadaşlarla tanışıyoruz.

Kavakdere Köyü / Seferihisar.
Nar ağaçları her mevsim  farklı bir renge bürünür.

Yürüyüşe başlamadan önce   kültür - fizik hareketi yaparak kaslarımızı yumşatıyoruz.

Yürüyüşe, orman işletmesinin  bu yıl açtığı anlaşılan  rampa bir yoldan başlıyoruz. Kara çam ormanının olmadığı yerlerde  makilikle  başlıyor.  Daha çok pırnal,  koca yemiş, sakız  ve sandal ağaçı var. Bu arada, yol boyunca rastladığımız  koca yemiş meyvelerinden  topluyarak  yiyoruz.

Yeni açılmış toprak yoldan  yürümeye başlıyoruz.
Koça yemiş  / Dağ çileği  ( Arbutus unedo )
İlginç, bazı koca yemişler ise   çiçek açmış.
Koca yemişle karıştırılan bir bitki, sandal ağacı ( Arbutus andrachne ).
Meyveleri koca yemiş gibi lezzetli değil, ancak yeniyor.
Yükseldikce Kavakdere ve Orhanlı köyleri adeta ayaklarımızın altında kalıyor. Burada kısa bir mola veriyor ve fotoğraf  çektiriyoruz.

Teos Doğa Sporları Grubu, Doğayı seviyoruz.
Arkadaşımız bulduğu ilginç bir ağaç kökünü gösteriyor.

Dağların melekleri

Orhanlı  köyü / Seferihisar.
Ayfatı kayaları / Orhanlı
2,5  saat süren bir yürüyüşten sonra dağın zirvesine ulaşıyoruz. Buradan, Doğanbey kıyıları (Ege Denizi ) net  olmasa da  görülüyor. Düz bir alan, ağaçlandırma çalışmaları yapılmış.
Öğle yemeğimizi burada yedikten sonra bir süre dinleniyoruz.Hatta bazı arkadaşlarımız siesta yapıyor.  Bu arada, bir arkadaşımızın ormanda  bulduğu devasa bir  mantar elden ele dolaşıyor ve herkes fotoğraf çektiriyor.

Öğle yemeği yiyoruz

Ne tartışıyorlar dersiniz?
Ben de mantarla fotoğraf  çektirenlerin arasına katılıyorum.
Mantar şemsiye
Mantar güzeli

Bir arkadaşımız siesta yapıyor !
Doğa her yerde bir başka  güzeldir.
Öğle molasından sonra dağın diğer yamacından ( güney )  aşağıya doğru  yürümeye başlıyoruz. Dağın bu yamacı gerek yer şekilleri, gerekse  bitki örtüsü olarak daha farklı bir özellik gösteriyor. Etrafta oluşmuğ olan  kayalar dikkat çekiyor. Burada koca yemiş çileği daha çok,  evlerimize götürmek için de bir miktar topluyoruz. Pürenlerin  ( erica manipuliflora ) oluşturduğu  yamaçlar uzaktan  pes pembe görünüyor.
Daha sonra içinden küçük bir derenin geçtiği bir vadiye iniyoruz. Burası bitki örtüsü ve çeşidi  bakımından çok daha zengin.  Çınar ağaçlarının  ( platanus orientalis ) yaprakları sararmaya başlamış. Ayrıca mersin ( myrtus communis ), çakal eriği ( prunus spinosa ), ahlat ( pyrus elaeagrifolia ), sakız ( pistacia lentiscus ), saparna ( smilax excelsa ) ...  gibi daha değişik  yabani bitkiler var.

Başkanımız çevreyi tanıtıyor.
İlginç bir kaya oluşumu.
Koca yemiş çileği  ( Dağ çileği )
Bir başka ilginç kaya oluşumu.
Her yer koca yemiş çileği.
Kırgıbayır. Doğayı sevmek mutluluktur
Mavi yaban mersini ( Myrtus communis / Blueberry )

Bir tür dikenli sarmaşık ve meyvesi, Saparna, melucan  ( Smilax excelsa)
Taze filizleri yenir.

Ahlat ( Pyrus elaeagrifolia  )
Sakız ağacı / çalısı  ( Pistacia lenfiscus )
Çakal eriği ( Prunus spinosa )
Mersin / Murt ( Myrtus communis )
Fundalık
Püren, Erika  ( Erica manipuliflora )

Vadideki hayat

Bu arkadaşlar ne yapıyor dersiniz?

Koca yemiş ağacı, meyveleri olgunlaşırken ayni zamanda çiçek açar.

Saat 15. 00'de Payamlı'ya geliyoruz.  Burası parkı, parke döşeli caddeleri ile modern bir köy, daha önce belediye teşkilatı varmış. Parkta çay içerek bir süre dinleniyoruz.

Payamlı Köyü / Seferihisar
Payamlı / Seferihisar.
 Payamlı'da kısa bir süre yorgunluk  çayı  .çip  dinleniyoruz.

Payamlı'da ayrılmadan önce burada da  bir hatıra  fotoğraf  çektiriyoruz.

Payamlı'da çaylarımızı içtikten  sonra, buraya çok yakın bir mesafede bulunan  Ürkmez Barajı'nın bulunduğu yere geliyoruz. Ürkmez Barajı, 1991 yılında D.S.İ tarafından sulama amacı ile yapılmış, Daha sonra da kısa bir yürüyüşten sonra, parkurumuzun sona erdiği yer olan Ürkmez Beldesi' ne ulaşıyoruz. Bir kaç arkadaşımızı burada bıraktıktan sonra, dolmuşlara  binerek  Seferihisar'a hareket ediyoruz. Böylece uzun ama zevkli bir yürüyüşü daha tamamlamış oluyoruz.

Haftaya bir başka parkurda buluşmak umudiyle, hoşçakalın sevgili doğa severler.
                                             Doğa gezersen güzeldir.

Ürkmez Barajı
Seferihisar'ın turistik beldesi Ürkmez.

1. Muhteşem ! o yöreğe bir de sonbaharda gelmek isterim,yazdan güzelmiş.Selamlar Öğretmenim nesdinizde tüm doga sever dostlara ,sevgiler.

2. Merhaba Arzu Hanım,
    Buralar sonbahar ve kış aylarında doğa gezileri için çok uygun.Bir gün sizleri de aramızda görmek isteriz.
    Doğa severler olarak selamlar,seviler öğretmenim.

3. I'm amazed how much Turkey and California look alike, especially in the scenery shots. Some of the specific plants and stone pavers in the village are the only indications that it's not CA.

4. Merhaba Katie,
    Kaliforniya ve Türkiye'nin benzer özellikler göstermesi ilginç.İzmir ve Kaliforniya'da benzer iklim görülmesi (suptropikal) bitki örtüsünü benzemesine yol açmış olabilir.Köylerin görünüş olarak da benzemesi ise şaşırtıcı.
    Türkiye'den Kaliforniya'ya sevgiler,selamlar.

5. Güzel bir gezi ve yürüyüş, biz arıcı olduğumuz için devamlı bu güzellikleri yaşıyoruz. Kocayemişin şimdiki çiçekleri seneye meyve olacak, belkide bu kadar uzun sürede yetişen başka meyve yok, ismide oradan gelebilir, iyice kocamış oluyor::))
    Funda çiçeklerinin bir kaç ismi var, püren deniliyor, yılgın deniliyor.
    Resimdeki mantar yenilen mantardı, Kocaeli civarında öreke mantarı deniliyor ismine.
    Son baharda harika görüntüler vardı doğada, paylaşım için teşekürler, sağlıcakla kalın.

1. Merhaba Ali Bey,
      Doğa ile ilgili bilgi ve tecrübelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.Mantarın zehirsiz olduğunu bilmediğimiz için attık.Selamlar,sevgiler.

Reklam amaçlı ve bitki isteği ile ilgili yorum göndermemenizi rica ederim. Bitki, çiçek satmadığımı bir kez daha belirtmek isterim.