29 Ocak 2013

AKARCA - SIĞACIK DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

Teos Doğa Sporları Grubu'nun düzenlediği doğa yürüyüşlerinin  bu pazar günkü etabı ( 27.01.2013 ), Akarca -Sığacık arasında yapıldı.
Doğayı daha iyi tanımak, sevmek, korumak, sağlıklı yaşamak, yeni dostluklar edinmek bakımlarından  çok yararlı olan bu tür yürüyüşlere daha fazla doğa severin katılmasını diliyoruz.

Havanın yağışlı olması nedeni ile yürüyüşü daha az  ( 14 )  arkadaşımız katıldı. Sonuç olarak, zaman zaman yağmur yağsa da  güzel bir doğa yürüyüş oldu.
Yürüyüşümüz sırasında, yolumuzun üzerinde bulunan  Teos Antik kentini ve Sığacık Halk pazarını da gezme imkanı bulduk.

İşte bu yürüyüşümüzden renkli görüntüler ve kısa hikayesi.

Haritacılar sitesi / Akarca
15 km. sürecek olan  doğa yürüyüşüne otobüsle geldiğimiz Akarca beldesindeki Haritacılar sitesinden başlıyoruz. Burası Seferihisar - Kuşadası yolu üzerinde, Doğanbey körfezinin kuzeyinde bulunuyor.
Çam fıstığı ağaçlarının süslediği cadde ve sokaklardan   geçerek yürümeye başlıyoruz.

Bu sırada yağmur yağmaya başlıyor, şemsiyelerimizi açıyoruz. Hava kapalı ve soğuk.
Yol kenarlarında kalan az sayıdaki  meşe ağaçları buraların daha
önceki bitki örtüsü hakkında  bize bilgi veriyor.
Meşe ağaçları
Akarca sahilleri
Akarca, Seferihisar'ın çok sayıda yazlık sitesinin  bulunduğu bir sahil beldesi.  İzmir'e 45.km. mesafede, Seferihisar Kuşadası yolunun sağında yer alıyor. Şehirlerin gürültü ve sidresinden kaçmak, doğa ile iç içe, sakin bir hayat yaşamak isteyenler için ideal  bir yer.

Akarca / Seferihisar
Akarca
Yazın cıvıl cıvıl olan bu sokaklar şimdi bomboş, adeta in cin top oynuyor.
Yağan yağmurların göl haline getirdiği bahçelerde ördekler yüzüyor.
Yağmurların oluşturduğu derelerden geçemeyen arkadaşlarımız
 yolunu değiştiriyor.

Dalgaların getirdiği yaprak ve molozlar
Yosun tepeleri
Akarca sahilleri
Akarca sahilleri ve dalgalar.
Mavi bayraklı bu plajlar şimdi dalgaların sesini dinliyor.
Güneş Kent sitesi üzerinde uçan martılar
Göl haline gelmiş boş arazi ve yollardan geçerken zorlanıyoruz.

Teos Antik Kenti yakınlarındaki bu küçük köprüden geçerken
 hatıra  fotoğraf çektiriyoruz.
Teos antik kenti ( Odeon )
Sığacığa gelmeden önce yolumuz üzerinde bulunan  Teos antik kentini geziyoruz. Öğle yemeğimizi burada bulunan, odeon da yiyoruz.
Teos, MÖ.1000 yıllarında kurulmuş, 12 İon kentinin en önemlilerinden biridir. Geniş bir alana yayılmış olan  Teos antik kentinden günümüze Dionysos tapınağı, tiyatro, agora, odeon, surlar ve liman kalıntıları kalmıştır.

Teos antik kenti ile ilgili bu güne kadar  yeterli kazı  yapılmamış olması, buradaki  eserlerin taş olarak etrafta kullanılması son derece üzücü ve düşündürücü.
Dört bin yıl öncesine ışık tutacak olan Teos'un, bir an önce  ortaya çıkarılması gerekmektedir. Bugün bu  topraklarda biz yaşadığımıza göre,  bunu yapmak da bize düşmektedir.

Şimdi hayvanların otladığı Teos Antik Kenti'nin  bir an önce gün ışığına
çıkarılması gerekmektedir.
Teos Antik Kenti içinde otlayan atlar
Yemek molası ( Odeon )

Teos'un bir özelliği de, bundan 2500 yıl önce burada dünyada ilk sanatçılar birliğinin kurulmuş olmasıdır. Geçen yıl Teos'u ziyaret eden bir grup sanatçı, burayı tekrar dünya sanatçılarının bir araya geleceği bir merkezi yapmak için harekete geçmiştir.

Teos'ta çok sayı da yaşlı zeytin ağacı var. Bunların birinin altında fotoğraf çektiriyoruz.

Teos Antik Kenti içinde bulunan bu yaşlı  zeytin  ağaçların,  'Anıt Ağaç' olarak tescil
 edilerek koruma altına alınması gerekmektedir.
Teos'ta yet alan en önemli kalıntılardan biri de,  tanrı Dionysos adına
 yapılmış olan  tapınaktır.
Baharın ayak sesleri.
Orman sarmaşıkları ve dağ laleleri çiçek açmaya başlamış.
Dağ laleleri
Sığacık / Seferihisar
Sığacık
Akarca'dan başladığımız yürüyüşümüz burada sona eriyor.
Seferihisar'a 5 km. mesafedeki Sığacık; kalesi, mavi bayraklı plajları,Teos antik kenti ile gezilip görülmesi gereken bir yer.

Sığacık'ta, yorgunluk çaylarımızı  bir arkadaşımızın getirdiği pasta ve böreklerle beraber  içiyoruz.
 Tabi bu güzel davranışı için, kendine çok teşekkür ederiz.
Tarihi sığacık kalesi.
Sığacık Kalesi:
İlk defa Selçuklular zamanında yapıldığı sanılan bu kale, Kanuni Sultan Süleyman zamanında bu günkü şeklini almıştır. Kale duvarları yapılırken Teos antik kentinden getirilen taşlar kullanılmıştır. Kale içinde halen oturulmakta olan bir mahalle ve ibadete açık tarihi bir cami ( Süleyman Han Camii) bulunmaktadır.
Pazar günleri ise burada köy pazarı kurulmaktadır.

Kale içi ve Süleyman Han Camii ( Sığacık Camii )
Sığacıktan ayrılmadan önce köy pazarını geziyoruz. Bazı arkadaşlarımız alış veriş yapıyor. Burada köylülerin kendi ürettiği doğal ( organik )  ürünler satılıyor.
Bu ürünleri  tüketerek, hem  sağlığımızı, hem de dolaylı olarak doğayı korumuş  oluruz.

Organik ürünlerin satıldığı sığacık köy pazarı

Kale içinde bir sokak.
Bir başka doğa yürüyüşünde buluşmak umudu ile... Hoşçakalınız sevgili doğa severler.