18 Şubat 2013

BEYLER - SİVRİTEPE DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

Teos Doğa Sporları Grubu'nun  düzenlediği  doğa yürüyüşlerinin bu haftaki ( 17.02.2013 ) adresi, Sivritepe'ydi. Beyler Köyü yakınlarında bulunan Sivritepe, Seferihisar'ın en yüksek yerlerinden  biri ( Seferihisar'ın en yüksek yeri Çakmaktepe olup 680m dir, Buranın da kabaca  650m.civarında olduğunu hesapladık. ).  Beyler Köyü ise  bize yabancı değil. Daha öncede buraya doğa yürüyüşü  için bir kaç kez gelmiştik. Sivritepe'ye ise ilk defa yürüyeceğiz.

Eski adı 'Benliler' olan Beyler eski bir yörük köyü. Ancak burada bulunan su kemeri ve mezar taşları buranın tarihinin çok daha eski olduğunu gösteriyor. Eskiden hayvancılık yapılan köyde şimdi daha çok zeytin ve bağcılık yapılmaya başlanmış.

Beyler Köyü'ne ( 16 km. ), Seferihisar barajı'nın kıyısını takip eden yol üzerinden geliyoruz.  Köyü Seferihisar'a bağlayan, Kavakdere üzerinden  ikinci bir yol daha var.
Son aylarda  yağan yağmurlar  Seferihisar Barajı'nı   büyük ölçüde doldurmuş.Yükseldikçe baraj daha iyi  görmeye  başlıyoruz.

Yürüyüşe başlamadan önce, bir arkadaşımızın kendi bahçesinden  getirdiği greyfurtları yiyerek enerji depoluyoruz.  Hava fazla soğuk değil, yarı kapalı.  Yürüyüşe bu defa daha az bayan arkadaşımız gelmiş,  toplam 16 kişiyiz.

Yürüyüşe Beyler Köyü'nün sokaklarından geçerek başlıyoruz.

Greyfurt şow
Yürüyüşe başlamadan önce bir arkadaşımızın ikram ettiği greyfurtları yiyoruz.
Beyler Köyü - Seferihisar
Şubat ayında, badem ağaçları çiçek açmış.
Eski bir su kuyusu  ve çöp kovası olarak kullanılan bileziği.
Tarihi mezarlık - Beyler Köyü
Bu köpek greyfurt değil sevgi istiyor.
Koyunlar
Köy Meydanı
Karafırın
Ona boşuna karafırın dememişler.
Beyler köyü su kemeri ( Yedi kızlar )
 Köy çıkışında, halkın 'Yedi kızlar' dediği tarihi su kemerinin altından geçiyoruz. Yol yapılırken kemerlerden bazıları yıkılmış, hemen yanına ise bir dam yapılmış. Roma döneminden kalan bu tarihi eserin bir an önce koruma altına alınması gerekiyor.

Köyden ayrılıyoruz.

Beyler - Sivritepe  arası, kuşuçuşu fazla uzak değil. Ancak, Sivritepe çok dik olduğundan, çevresini dolanarak çıkmamız gerekiyor.

Sivritepe
Mezarlık

Seferihisar Barajı ( Sivritepe'ye çıkarken )

Asırlık çınar ağacının altında bir süre dinleniyoruz.
Nergis,anemon ve çiriş otu
Dere geliyor dere ..!

Dağ sümbülü
Yaylak

Bir zamanlar Teos'luların yaylak olarak kullandıkları bu yerlerden geçiyoruz. Çevrede bulunan mezarlık, su kuyusu, bina tabanları, sütun parçaları, yaşlı zeytin ve çınar ağaçları buraların eskiden  yerleşim alanı olduğunu  doğruluyor.

Sarnıç
Üç saat süren zorlu  bir yürüyüşten sonra  Sivritep'e çıkıyoruz. Bura da harika bir manzara bizi karşılıyor. Seferihisar'ın hemen hemen her tarafını   görülebiliyor.  Bir an da yorgunluğumuzu unutuyoruz.
Beyler Köyü, adeta ayaklarımızın altında kalıyor. Bol bol fotoğraf çekerek  bu anı ölümsüzleştiriyoruz. Havanın sisli olması ise, şansızlığımız oluyor.

Sivritepe hatırası - Teos Doğa Sporları Grubu
Bu sudan içen melek olup uçuyor.
İşte ispatı
Sivritepe / Seferihisar
Sivritepe Hatırası

Sivritepe'den Seferihisar.

Sivritepe hatırası

Sivritepe'den iniyoruz.
Öğle yemeği

Doğa ve insan

Sivritepe'de bir süre dinlenip öğle yemeğimizi yedikten sonra, başka bir güzergah üzerinden tekrar Beyler Köyü'ne  hareket ediyoruz.

Çiğdem

Bura da, bahar  gelmeden çiğdemler, dağ laleleri, nergisler,yabani sümbüller şimdiden  çiçek açmaya başlamış bile. Doğa çok güzel.

İğnelik otu

Sanki taş çölü
Bura da bulunan  taşların mekanik olarak parçalanması, taş çölünü ( hamada ) andıran ilginç bir yer şeklinin oluşmasına yol açmış.

Teos Doğa Sporları Grubu

Sıcaklık farkı kayaların parçalanmasına neden olmuş.

Dağ lalesi

Tarihi pırnal meşesi ağacı ( Quercus ilex )
Yolumuz üzerinde rastladığımız bir   pırnal meşesi bizi şaşırtıyor. Genel olarak maki türü bir bitki olarak bildiğimiz pırnal meşesi burada ulu bir ağaç olmuş.  Etraftaki sütun parçaları ve bina temeli ise buranın eski bir yerleşim yeri olduğunu gösteriyor.

Çiğdem.

Kuyu ve mermerden oyulmuş bileziği.
Şimdi saksı görevi yapıyor, çöp kovası olmaktan  iyi..!

Teos Doğa Sporları Grubu
Sivritepe'den dönüşümüz daha zevkli ve  kısa sürüyor.

Beyler Köyü - Seferihisar
Beyler Köyü'nde yorgunluk çaylarımızı  içtikten sonra, Seferihisar'a dönmek üzere kalkıyoruz. Haftaya bir başka yerde, yeni bir doğa yürüyüşünde buluşmak umudu ile hoşçakalınız sevgili doğa severler.

Her şey gibi doğa da sevilirse güzeldir, onu sevip koruyalım.

Beyler Köyü - Seferihisar.