8 Temmuz 2013

BATUM BOTANİK BAHÇESİ ( Batumi Botanıcal Garden )

Dünyanın sayılı botanik bahçelerinden biri sayılan Batum Botanik Bahçesi ( Batumi Botanıkal Garden ), Gürcistan'ın Abaza Özerk Cumhuriyeti'nin yönetim merkezi olan Batum yakınlarında, Karadeniz  kıyısında bulunmaktadır.
Kuruluş çalışmaları  1880 yıllarında başlayan Batum Botanik bahçesi 112 hektarlık geniş bir arazi üzerinde yer almaktadır.  Rus botanik profesörü Krasnow bu çalışmalara önderlik etmiştir. Beş binin üzerinde bitki çeşidinin olduğu söylenen botanik bahçesinde, bitkiler beş kıtadan getirilmiş olup, ağaç, çalı ve çiçeklerden oluşmaktadır.
Tropikal bir orman görünümünde olan Batum Botanik Bahçesi'nin burada kurulmasında, Batum'un yarıtropikal bir iklimi sahip olması önemli bir rol oynamıştır.

Doğu karadeniz gezi turu ile  gitmiş olduğum Batum'da ( Gürcistan ), kısa bir zaman da olsa Batum Botanik Baçesi'ni gezme imkanı buldum ( 20.06. 2013 ).  Zamanın az olması, ağaçların çok yüksek ve  sık  olması gibi nedenlerden dolayı  çektiğim  fotoğraflar istediğim gibi olmasa da, siz bitki severlerle paylaşmak istedim. Canlı bir flora müzesi durumunda olan Batum Botanik Bahçesi,
bütün bitki severlerin gezip görülmesi gereken önemli  bir yerdir.

İşte fotoğraflarla Batum Botanik Bahçesi ( Batumi Botanical Garden ). İyi seyirler.

Sabahleyin çok yağmur yağdığı için geri döndüğümüz Batumi Botanıcal Gerden'e  bir grup tur arkadaşımızla
 öğleden sonra tekrar geliyoruz. 6 Lari  ( Yaklaşık 7 lira ) giriş ücreti vererek içeri giriyoruz, yağmurun dinmesi
bizi sevindiriyor. 
Batum Botanik Bahçesi Haritası
İspirya - Keçi sakalı ( Spirea )

Palerinli ortanca  ( Hydrangea macrophylla  )
Ağaçların üzerinde bilimsel adlarını ( latince ) gösteren etiketler var. 




Botanik bahçesinin kuruluş tarihi, burada ki  bir çok ağacın
yüz yaşının üzerinde olduğu anlaşılıyor.



Japon cınarı, Fatsya ( Fatsia japonica )

Ayı pençesi, Akantus ( Acanthus mollis )








Botanik bahçesini isteyenler  özel olarak tasarlanmış araçlarla gezebiliyor.
Batum'un 9 km. kuzeyinde bulunan Batum Botanik bahçesi
Karadeniz  kıyısında ( Yeşil Burun )  bulunuyor.








Muz ( Musa acuminata ) 




Güneş şapkası çiçeği, Rudbekya ( Rudbeckia hirta )
Telgraf çiçeği ( Tradescantia virginiana )



Astilbe, Yalancı keçi sakalı ( Astilbe )
Yağmura rağmen Batum Botanik Bahçesi'ni gezmeyi tercih eden tur arkadaşlarımızla
hatıra fotoğrafı çektiriyoruz.
Abelya, Güzellik çalısı ( Abelia )


Tanıdık bir meyve, kivi


Çarkıfelek ( Passiflora )


Kamelya ağacı ( Camellia )






Nandina - Cennet bambusu ( Nandina domestica )
Ağaçlara yazı yazmak, resim yapmak geleneği burada da var.

Bambu ormanı
Yaklaşık iki saatlik bir yürüyüş yaptıktan sonra,  Batum Botanik Bahçesi'nden bir
  çoğunu ilk defa gördüğümüz  bitkileri tanımanın hazzı ve gururu ile ayrılıyoruz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Reklam amaçlı ve bitki isteği ile ilgili yorum göndermemenizi rica ederim. Bitki, çiçek satmadığımı bir kez daha belirtmek isterim.