25 Şubat 2014

MASALIMSI BİR ÇİÇEK SİNDİRELLA ( Sinerelya )


Sinerelya çiçeği
( Pericallis x hybrida = Cineraria  cruentis = Senecio cruentus )

Sinerelya ya da sinerarya, papatyagiller ( Asteraceae ) familyasının pericallis ( Eski adları: Cineraria cruentis = Senecio cruentus )  cinsine mensup, bir ya da iki yıllık, otsı ve melez bir  bitkidir ( Pericallis cruenta ve Pericallis lanata arasında bir melezdir ).  Anavatanı Kanarya Adaları'dır ( İspanya ). Hemen hemen  tüm renklerde çiçek açan ender bitkilerden biridir. Tohumları farklı zamanlarda ekilerek  her  mevsim  çiçek açtırılabilir.    

Yeni bilimsel adı Pericallis x hybrida  ( eski adı Cineraria cruentis ) olan sinerelya çiçeğine halk arasında ve çiçekçilerde daha çok 'Sindirella çiçeği ' denmektedir. Gerçekten de  Sinerelya çiçeği;  bir masal kahramanı olan  sindirella ( külkedisi )  kadar  güzel  ve masalımsıdır. Bir başka  adı da  perikallis'dir. 

Sinerelya çiçeği'nin  kenarları dişli büyük yaprak yaprakları vardır. Bir sap üzerinde, papatya şeklinde, demet halinde, mavi, leylak, pembe, beyaz ve lacivert renklerde çiçek açar. Solan çiçeklerin  sapları kesilirse ikinci kez çiçeklenir.  Bitki  yazın havalar ısınınca ölür.  
Karışık sindirella ya da sinerelya  çiçekleri 
( Pericallis x hybrida ) 
Sinerelya ( cineraria ) çiçeği ılıman iklimlerde yetişir, fazla sıcağı ve soğuğu sevmez. Aydınlık, direk güneş almayan ve yarı gölge  yerleri sever. Toprağının humusça zengin, geçirimli ve nemli olması gerekir. Hem saksıda, hem de bahçe çiçeği olarak yetiştirilir. En güzel canlı hediyelik  çiçeklerden biridir. 
Oldukça nazik bir çiçektir, hastalıklara karşı duyarlıdır.  Kışın don olmayan yerlerde iki yıllık olarak yetiştirilir. 
Sinerelya tohumdan yetiştirilir.  Çiçeklerini açtıktan sonra  tohumları olgunlaşınca  sökülür. 

Sinerelya / perikallis   çiçekleri :

Sinerelya çiçeği ( Pericallis x hybrida ya da Cineraria cruentis )
Pembe renkli sinerelya çiçeği
Mavi renkli sinerelya çiçeği
Sinerelya çiçeği ( cineraria )
Sinerelya çiçeği
Sinerelya çiçeği
Sinerelya çiçeği
Ebruli sinerelya çiçeği ( Pericallis x hybrida )

( Not: Bu yayın son olarak 16. 03. 2024 tarihinde güncellenmiştir. )

6 yorum:

  1. Evet, tam yazdığınız gibi: Masalımsı Bir Çiçek: Sindirella.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ali Bey.
      Hediye için özellikle güzel bir çiçek.Selamlar,sevgiler.

      Sil
  2. Merhaba ben bu çiçeğin tohumunu bir yıldır arıyorum bulamadım. Sitelere baktım stokta bitmiş dediler rica etsem sizde varsa bana gönderebilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de saksıda almıştım, şimdi yok. Saksıda satıyorlar. Selamlar.

      Sil
  3. Cok ucuza almistim aldigim yerdd ismini bilmiyolardi bilsem daha cok alirdim cok guzeller tohumlari dibine dokulmus ve yeni fideler cikti dohumundan tekrar ektim ve filizlenip cikmaya basldi bol bol ureyicm isallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir mevsim çiçeği,sıcağı sevmiyor. Selamlar.

      Sil

Reklam amaçlı ve bitki isteği ile ilgili yorum göndermemenizi rica ederim. Bitki, çiçek satmadığımı bir kez daha belirtmek isterim.