30 Aralık 2011

AÇELYA ÇİÇEĞİ VE BİR ŞİİR

Açelya çiçeği  ( açalya )
Bugün, yılbaşı hediyesi alırken kendime de  bir açelya  aldım. Çiçeklerin benim hayatımda önemli bir yeri var.  Çiçeksiz bir hayat düşünemiyorum. En güzel hediyenin özellikle canlı çiçek olduğunu düşünüyorum. Çiçek almak ve vermek çok güzel bir duygudur.

Kış günlerinin bu güzel çiçeğini yakından tanımak ister misiniz?

.                                                         AÇELYA ( ya da  açalya )

Açelya (azalea), fundagiller ( ericaceae )  familyasının ormangülü ( rhododendron )  cinsinden kışın yapraklarını dökmeyen, küçük, çalı formunda bir bitki türüdür.  Anavatanı Asya ve Amerika olan bu bitkinin çok fazla türü yoktur.

Bir tür ormangülü olan  açelya ( rhododendron simsii ) kışın  çiçek açan bir bitkidir.  Bir adı da hint açelyası'dir.  Gül şeklinde ki çiçekleri; kırmızı, pembe, sarı, beyaz, ebruli renklerde, yalınkat ve katmerlidir.  Kültür çeşitleri de üretilmiştir.

Açelya, kumlu, asitli, humusça zengin toprakları ve nemli, gölge yerleri sever. Yazın bol su ister, fazla soğuk ve sıcaktan olumsuz etkilenir. Bulunduğu yer  doğrudan güneş almamalıdır. Çelikle ve kökten ayrılma ile üretilir.

Kırmızı ve katmerli açelya çiçeği
Ebruli açelya çiçeği ( rhododendron simsii)
Kırmızı ve pembe renkli  açelya çiçekleri
Beş liraya aldığım yılbaşı hediyem.
                 AÇELYA ÇİÇEĞİ

Beni görmekten sıkılıpta
Gidersen
Tek bir söz söylemeden göndereceğim seni.

Yongbyon'daki Yoksan dağından
Açelya çiçeklerini
Kucak kucak toplayıp yoluna sereceğim.

Adım adım giderken
Yoluna serdiğim o çiçeklere
Hafifce basıp gidin.

Beni görmekten sıkılıpta
Gidersen
Ölsem de gözyaşı dökmeyeceğim.
                                   Gim So-Vol

2 yorum:

  1. Pozdrowienia z Polski. Piękne różaneczkiki (Rododenrony) i chyba kłokoczka. Turcja kojarzy mi się z ciepłem a tu śnieg.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba dostum Arek
    Türkiye'de farklı iklimleri bir arada görmek mümkün.Polonya'yı çok merak ediyorum,güzel bir ülke olduğunu biliyorum.
    Türkiye'nin ilk Cittoslow'u (Sakin şehir)Seferihisar'dan selamlar.

    YanıtlaSil