31 Ağustos 2010

ATATÜRK VE İĞDE AĞACI

İğde Ağacı
Atatürk'ü Ağlatan Ağaç.

Afet İnan 'Atatürk Hakkında Hatıralar ve Belgeler' kitabında, O'nun doğa ve ağaç sevgisi ile ilgili olarak şunları yazmıştır.
Çankaya köşkünden meclis binasına giderken, o günün Ankara'sında bir tek iğde ağacı vardı. M.Kemal her gün ağacın önünden geçerken arabasını durdurup iner, selam verirmiş. Neden böyle yaptığı sorulunca;  'O, yediğim meyvenin, sığındığım gölgenin, soluduğum havanın bir neferi,..en az öbür neferler kadar bunun da selama hakkı var.'  dermiş.

Bir gün bir de bakıyor ağaç kesilmiş. Yolu genişletmek için kesmişler. Yahu diyor 'Bana sorsaydınız o ağacı kurtaracak yol bulurdum'. Sonra dayanamıyor arabaya biniyor, sürücüyle arkadaşının önünde, hüngür hüngür ağlıyor.

Atatürk' ü ağlatan ağaç, İğde

Yukarıdaki yazıyı ilk  okuduğum zaman  liseye gidiyordum. Öğretmenimiz ağaçla ilgili bir ödev vermişti. Okulun kütüphanesinde konuyu araştırırken,  okuyunca çok  etkilenmiştim. Bizim oralarda ( Giresun )  iğde ağacı olmadığı için de, nasıl bir ağaç olduğunu merak etmiştim.
Daha sonraları ağaçlara, çiçeklere karşı olan merakım  ve  sevgimde bunun da  bende etkisi olmuştur.

İğde ağacı hakkında bilgi için linki tıklayabilirsiniz. ;http://kadirbekci53.blogspot.com/2010/05/igde.html

3 yorum:

  1. İğdenin kokusu bile yeter sevmek için.

    YanıtlaSil
  2. Doğayı ağaçsız düşünemiyorum ben. Ve ulusunu,insanı , insanlığı sevmiş bir dehanın bir tek iğde ağacı için ağlamasını da anlamlı unurlu buluyorum... İsan olmak ne harika, ne acıklı bir sahipleniş...

    YanıtlaSil
  3. iğdeyi severdim ama bundan böyle iğde ağacını bir başka gözle bakacağım.

    YanıtlaSil