11 Aralık 2014

ÇATALCA ( Segen ) - BALABAN GÖLETİ DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

Teos Doğa Sporlar Grubu tarafından düzenlenmekte olan  doğa yürüyüşleri devam ediyor.  Her pazar günü yapılan  bu  yürüyüşlerin, bu haftaki  ( 07.12.2014)  adresi, İzmir'in  Menderes ( Cumaovası ) ilçesi Çatalca köyü'ydü.

Yarı kapalı ve hafif yağmurlu  bir havada, 18 arkadaşımızın katılımı ile gerçekleştirdiğimiz bu yürüyüş yaklaşık  5 saat kadar sürdü.

Yürüyüşe, belediye otobüsü ile geldiğimiz Çatalca köyü ( şimdi mah.) kavşağından ( Efemçukuru yolu )  başlıyoruz ( 10.00 ).  Burası,  Seferihisar - Menderes karayolu üzerinde, Menderes'e  8 km, Seferihisar'a ise 37 km. mesafede bulunuyor.

Çatalca köyü / Menderes

Bir süre, köyün  içinden geçen ve  Efemçukuru istikametinde devam eden asfalt yolu takip ediyoruz.Yol boyunca bazı ağaçların yaprakları dökülmüş.Yeni dünya, leylak ve kasımpatılar ise  çiçek açmışlar. Her yerde  otlar bitmiş, etraf yemyeşil.

Çin kavağı / Pavlonya
Üzüm bağları - Çatalca
Kara çalı ve dalında  kurumuş  meyveleri
Leylak, şimdiden çiçek açmış.

Yeni dünya, kışın çiçek açan nadir meyvelerden biridir.
Köyden ayrılmadan önce kısa bir mola veriyoruz.

Tecrübeli rehberimiz,  ilk defa yürüyeceğimiz bu parkur konusunda bize bilgi vererek nasıl hareket etmemiz konusunda bizi uyarıyor.

Çatalca köyü / Menderes
Böğürtlenler çok güzel
Segen göletine  kadar asfalt yoldan  yürümeye devam ediyoruz. Bu arada, yol kıyısındaki böğürtlen ve mersinlerin de tadına bakmayı ihmal etmiyoruz.

Siyah mersin

Segen göleti ( Çatalca Göleti )
Segen göleti, sulama amacı ile yapılmış. Gölette çok az su var. Etrafı  piknik yapmaya elverişli.

Segen göleti bir başka açıdan

Segen göletini geçtikten sonra, Efemçukuru yolundan ayrılarak rotamızı Yeniköy yakınlarında bulunan Balaban göletine çeviriyoruz.
Koca yemiş ağacı. ( Çiçek ve meyve bir arada )
Orman içinde yürürken bol bol koca yemiş çileği  yiyoruz.
Koca yemiş ağacı ve çiçeği
Bu arada, orman içinden geçerken bol bol  koca yemiş toplayıp yiyoruz.
Fundagiller familyasından çalı formlu  bir bitki olan koca yemiş kışında yaprağını dökmüyor. Çiçekleri de  çok güzel olduğundan, süs bitkisi olarak ta yetiştirilmektedir.

Yangınların daha fazla yayılmasını önlemek amacı ile, orman  içlerinde yer yer
ağaçsız  yollar  ( yangın emniyet şeridi ) oluşturulmuş.
Orman içinde yürürken, zaman zaman  zorlanıyoruz. Daha çok, yangın için açılmış emniyet şeritlerinden yürüyoruz.

Gideceğimiz yönü   bulmak için  teknolojiye baş vuruyoruz.
İlginç bir mantar.
Bir başka mantar çeşidi.

Bu arada, orman içinde yürürken  değişik mantar türleri ile  karşılaşıyoruz. Bazı arkadaşlarımız yemek için  mantar topluyor.

Yenen bir mantar türü

Bazı arkadaşlarımız ise, ormanda mantar toplayanlardan satın   almayı tercih ediyorlar.
Kilosu 5 lira, tartı göz kararı.

Yürüyüş sırasında, İzmir'den gelen  başka bir grupla karşılaşıyoruz.
Karşılaştığımız  bir başka yürüyüş grubu bizi sevindiriyor. Onlarda bizim gibi Balaban göletine yürüyorlarmış. Bize göre  daha kalabalıklar, bir süre birlikte yürüyoruz.

Bir süre birlikte yürüyoruz.

Öğle yemeğimizi Balaban göletinin kıyısında, çam ağaçlarının altında yiyoruz. Bu sırada hafiften yağmur çiselemeye başlıyor.

Kurumuş bir dere  ve yaprağını  dökmüş  çınar ağaçları

Derelerde hala su yok. Çınar ağaçları yapraklarını dökmüş, kışı bekliyorlar. Orman içindeki açık  alanlarda yer yer  papatyalar çiçek açmaya başlamış. Dağ laleleri ise,  henüz ortalarda görünmüyor.

Balaban Göleti / Yeniköy
Balaban göleti bize yabancı değil, daha öncede, bir kaç kez  buraya yürüyüş yapmak için gelmiştik. Segen'e göre çok daha büyük bir gölet, suları güneşte yeşil bir  renk alıyor, harika bir manzarası var. Etrafı kızıl çam ormanları ile kaplı.
Bu arada göletin etrafında  ve  yol kıyılarında, piknik yapmak için çok güzel yerler olduğunu da belirteyim. Kim bilir,  belki bir gün buralara yolunuz düşer.
Balaban Göleti, Yeni köy'e 2-3 km mesafede bulunuyor.

Yağmur nedeniyle   resim çekmekte zorlanıyorum.

Balaban göleti havzası
Bundan iki yıl önce toplu  resim çektirdiğimiz bu yerde ( kanal )
tekrar poz  veriyoruz.
Yürüyüş sırasında, yer yer ilkbaharı aratmayan  manzaralarla karşılaşıyoruz.

Göletin sularını köye taşıyan kanalı takip ederek Yeniköy'e geliyoruz. Yeniköy, Çatalca gibi Menderese ilçesine  bağlı, gelişmiş bir köy ( şimdi mah. ). Daha çok üzüm bağları dikkat çekiyor.

Yeniköy'de bir mahalle.
Yeniköy'ün merkezi
Menderes - Seferihisar otobüsünü beklerken, bir taraftan da yorgunluk çaylarımızı yudumluyoruz.

Menderes Haritası : http://www.turkcebilgi.com/harita/menderes,_%C3%A7atalca

Sağlığımızı korumamak, doğayı daha  iyi  tanımak  için doğa yürüyüşlerine katılalım.