31 Aralık 2014

İZMİR MANZARALI BİR DOĞA YÜRÜYÜŞÜ ( Narlıdere-Çatalkaya- Liman Reis Doğa Yürüyüşü )

İzmir'in simgelerinden Çatalkaya / Narlıdere
Teos Doğa Sporları Grubu olarak yılın son yürüyüşünü pazar günü ( 28.12.2014 ) İzmir - Çatalkaya'ya yaptık. Yirmi arkadaşımızın katıldığı yaklaşık  15 km lik bu yürüyüşümüz altı saat kadar sürdü. Hava çok güzel değildi, soğuktu; yine de yağmur yağmadığı için  şanslı sayılırız.
İzmir'i  buradan  seyretmek çok güzel bir duygu.

İzmir'de yaşıyorsanız  bir gün mutlaka  Çatalkaya'ya çıkarak bu güzel şehrimizi birde buradan görmenizi öneririm. Yürüyemiyecek durumda olanlara   buraya araba yolu da olduğunu hatırlatırım. Artık bir gün ailecek çıkar, hem piknik yapar, hemde  güzel İzmirimizi doyasıya seyredersiniz, umarım.

İşte bu yürüyüşümüzün hikayesi. Buyurun, hem yürüyelim, hemde Güzel İzmirimizi doya doya seyredelim.

Narlıdere

Yürüyüşe Seferihisar'dan gelerek Narlıdere'den başlıyoruz, İzmir'de oturan bazı arkadaşlarımız da bize bura da katılıyor.

Narlıdere, İzmir'in 10 km. batısında, çeşme otobanı üzerinde bulunuyor. Doğal olarak, merkez ilçelerinden en fazla yeşil alana sahipmiş.  Üzeri orman ve makiliklerle kaplı olan ve İzmir'in akçığerleri olarak kabul edilen  Çatalkaya'nın  büyük bir kısmı  bu ilçemiz sınırları içinde yer almaktadır.

Bugünkü Narlıdere bundan 160 yıl kadar  önce  'Yukarı Köy' denilen yerde  kurulmuş. Narlıdere adını  Ali Onbaşı deresi kıyısında bulunan nar bahçelerinden almış. İlçede yüksek ve modern binaların yanı sıra sahil kısmında da lüks  yazlıklar bulunuyor. Çiçekçilik ve mandalina üretimi ise ilçe  ekonomisinde  önemli bir yer tutuyor.

Narlıdere

Ateş dikeni ( Pyracantha cocinea )

Yüksek apartmanların yer aldığı  bir caddeden  tırmanarak  şehir merkezinden ayrılıyoruz. Bu arada altı köpek de bize takılıyor. Köpeklerden birinin ayağı sakat, topallayarak yürüyor. Sevildiğini anlayan köpekler yürüyüş boyunca bizden hiç ayrılmıyorlar.

Narlı dere üzerine yapılmış setten   geçerken mutluluğumuzu böyle dile getiriyoruz.
Doğayı çok seviyoruz! ( Foto; H.Tufan )
Narlıdere'den uzaklaşıyoruz.

Narlıdere'nin kuşbakışı görünüşü
Mola
İzmir ve körfez.
Yangın şeridinden yukarı doğru yürüyoruz.
Zorlu tırmanış. ( Foto: H.Tufan )
Narlıdere'de bulunan askeri bölgeden, dere üzerine yapılmış  köprü şeklinde  bir duvarı  ( set ) geçerek uzaklaşıyoruz.  Dik bir yoldan, daha doğrusu yangına karşı  ağaçtan  temizlenmiş geniş  bir koridordan  yukarıya doğru  yürüyoruz. Bu arada,  bir arkadaşımız kendini iyi hissetmediğinden  geri dönüyor. Yol o kadar dik ki, yürümüyor, adeta dağa tırmanıyoruz.
Burada imdadımıza  dağ çilekleri ( koca yemiş )  yetişiyor. Her yer dağ çileği ve sandal ağacı ile dolu.
Dağ çileklerini yerken biraz da mola vermiş, dinlenmiş oluyoruz.

Koca yemiş ( Arbutus unedo )  ilginç bir bitki.
Meyveleri olgunlaşırken bir taraftan da  çiçek açıyor.
Rengarenk koca yemiş meyveleri.
Servi ağacı ve kozalakları
İzmir
Yükseldikçe İzmir ayaklarımızın altında kalıyor. Gözümüzü manzaradan alamıyoruz. Çamaltı Tuzlası'na kadar bütün İzmir körfezi buradan  görülebiliyor.

Manzaranın tadını çıkarıyoruz.

Köpeklerde  çok mutlu  görünüyorlar
İzmir'i seviyoruz.
Ben de İzmir'i fon yaparak bir hatıra resmi  çektiriyorum.
Grubumuzun müdavimlerinden Osman abimiz.

Koca yemişle yakın akraba  olan sandal ağacının ( Arbutus andrachne ),
 meyveleri lezzetli olmadığı için yenmiyor.
Grubumuzun kurucusu  lideri Mehmet Bostancı
Kendisine ne kadar teşekkür etsek azdır.
İzmir körfezi
Nihayet Çatalkaya görünüyor.
Güzelbahçe ve Urla sahilleri

Çatalkaya'ya (  5-6 km.),  üç saatte çıkabiliyoruz. Adından da  anlaşılacağı gibi dağın iki doruğu var. Bunlardan biri 840 m. diğeri 800 m. yükseklikteymiş. Birinin   üzerin de  yangın gözetleme kulesi var.

Çatalkaya ve yangın gözetleme kulesi
Öğle molası

Getirdiğimiz azıklarımızı hep beraber Çatalkaya da İzmir'i seyrederek yiyoruz. Bu ara da hava gittikçe soğuyor ve rüzgar daha fazla  esmeye başlıyor. Biz yemek yerken bir yürüyüş  grubu da  geliyor.

Yangın gözetleme kulesi / Çatalkaya

Çatalkaya'dan dağın güney kısımları da çok güzel  görünüyor.
Narlıdere' den başladığımız yürüyüşe, Çatalkaya'da  bir 'u' çiziyor ve tekrar  inişe geçiyoruz.
Dönüyoruz.
Bu defa arkamızda Güzelbahçe ve Urla var.

Çatalkaya'dan inişimiz de  çok kolay olmuyor. Uçurum şeklindeki vadilerden geçiyoruz. Bu defa Güzelbahçe ve Urla sahillerini seyretmeye başlıyoruz. Vadiler oldukça tehlikeli, düşmemek için çok  dikkatli olmak gerekiyor.

Çatalkaya    ( Foto: H. Tufan )

Zemin ıslak ve kaygan
Yosun  tutmuş kayalar.

Vadiden aşağıya  yürüyoruz.
Mazı meşesi ( Quercus infectoria )

Bu defa  fonumuzu  Çatalkaya oluşturuyor.
Ahlat ağacı
Çatalkaya'dan Güzelbahçe ve Urla
Güzelbahçe kıyılarında seyreden bir gemi
Arkadaşım  Hasan Tufan'ın kamerasından bir başka fotoğraf.
Bayan arkadaşlarımız,  ' Çarlinin melekleri '
Güzelbahçe ve çeşme otobanı

Bahar sarmaşıkları ( Clematis cirrhosa ), şimdiden çiçek açmışlar.
Güzelbahçe
Liman Reis / Güzelbahçe.

Saaat 16.30 da Liman Reis'e ( Güzelbahçe ) geliyoruz. Böylece zorlu ama bir o kadar da  zevkli bir doğa yürüyüşünü  daha tamamlamış oluyoruz. Artık  hep geçerken uzaktan   seyrettiğimiz Çatalkaya'ya, bundan sonra buraya  çıkmış olmanın gururu ile bakacağız.
Daha sonra da bura da  bir birimize yeni yılda mutluluk ve şans  dileyerek  vedalaşıyoruz.

Yeni yılda  yapacağımız  doğa yürüyüşlerinde buluşmak umuduyla, hoşça kalın sevgili doğa severler.
Bu arada bütün doğa severlerin yeni yılı kutlar, güzel bir yıl olmasını dilerim..