12 Haziran 2010

MANOLYA AĞACININ HİKAYESİ

Onu diktiğimde mayıs ayının son günleri idi, ağaç dikme zamanı geçmiş, yaz sıcakları bastırmıştı.
Komşumuz, bahçesindeki manolya ağacını  yeterince yer olmadığı ve diğer bitkilere gölge yaptığı için söktürüp attırmıştı. Bu sırada ağacın kökü ve  dalları da  kırılmıştı.

Artık benimde bir manolya ağacım var.
Hep bahçemde bir manolya ağacım olmasını istediğimden, bu durum bende buruk bir sevinç yaratmıştı. Belki de bu sayede bir manolya ağacım  olacaktı.
Onu atılan yerden almış ve  bahçemin bir köşesine dikmiştim. Ancak, o yıl her gün  sulamama rağmen manolyanın  yaprakları  tamamen döküldü, sadece gövdesi yaş kalmıştı.
İkinci yıl küçük küçük yapraklar verse de hiç büyümedi. Yine de kurumadığına  sevindim,  hala bir umut vardı.

Bu yıl ( üçüncü yıl ) manolya ağacım çok neşeli görünüyor, şimdiden büyük ve parlak yapraklar açtı, her tarafından filizler çıktı.  Artık onun bir an önce çiçek açmasını  istiyorum.

3 yorum:

  1. Nazlı manolya sonunda alıştı demek yeni yerine. Sevgi ve ilgi ile başardınız bunu, kutluyorum.

    YanıtlaSil
  2. Doğa ve çevre konusundaki çabalarınızı takdir ediyorum.Nazik yorumunuz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Sayın bitki ve çiçek sever,manolyanın yaşına göre de olsA ÇİÇEK AÇMASI EPEY BİR YIL ALIR.Ancak gelişme dönemlerinde 15 günde bir NPK lı gübreler kullanırsanız daha iyi bir gelişim peryoduna girecektir saygılar.

    YanıtlaSil