8 Mayıs 2011

VANGELYA ÇİÇEĞİ ( Gelin Tacı )


Ülkemizde  'gelin tacı' olarak bilinen  vangelya çiçeği ( weigela florida ), hanımeligiller ( caprifoliaceae ) familyasından, kışın yapraklarını döken çalı formlu bir bitkidir. Anavatanı Doğu Asya ülkeleridir ( Çin ve Kore ).  Ilıman iklimlerde yetişmektedir.  Bir çok hibrid ve varyeteleri vardır. Bahçe çiçeği olmasına rağmen saksıda da yetiştirilmektedir.

Vangelya, ilkbahar ve yazın, beyaz, pembe ve kırmızı renklerde, üçü dördü bir arada, çan şeklinde gösterişli çiçekler  açar. Bazı çeşitlerinin yaprakları alacalı olup daha hoştur.

Bu bitki fazla sıcağı  sevmiyor, güneşli, drenajı iyi verimli ve nemli  toprakları daha çok  seviyor. Soğuğa karşı ise  oldukça  dayanıklı, dondan kolay kolay  etkilenmiyor. Marmara ve Karadeniz kıyıları bu çiçek için  oldukça elverişlidir.  Akdeniz iklimini, yazın çok sıcak olduğu için fazla sevmiyor.

Vangelya en kolay çelikten yetişmektedir, daha farklı çeşitlerini elde etmek için tohumundan  üretmek gerekmektedir.

Vangelya  çiçekleri ( Gelin tacı ):

Vangelya / Gelin tacı  ( Weigela florida )
Pembe çiçekli vangelya çiçeği
Alaca yapraklı  vangelya  (Weigela florida 'Veriegata'  )
Kırmızı çiçekli vangelya çiçeği


4 yorum:

  1. harika görünüyor dostum ne güzel bahçe ve çiçeklerle oynamak sağlıktır saygılar sevgiler dostum

    YanıtlaSil
  2. Sevgili İkbalannem,
    Herkese de bitki yetiştirmesini tavsiye ediyorum.Çok güzel bir uğraş.Sevgiyle kalınız.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir bitki. Ne yazık ki fazla sıcağı sevmediği için benim yaşadığım yere uygun değil.

    Kadir Bey, yıllardır bloğunuzu zevkle takip ediyorum. Siz de Begonvilli Ev'i izliyorsunuz sanırım. Sizi Facebook'ta ''Bahçe Meraklıları'' grubumuza davet ediyorum. Katılırsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, vangelya çiçeği sıcak yerleri pek sevmiyor.
      Tabi, seve seve katılırım, ne iyi etmişsiniz. Davetiniz için ayrıca teşekkür ederim, sağolunuz.

      Sil