4 Aralık 2012

BALÇOVA - BEHZAT TEPESİ- MANASTIR DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

Teos Doğa Sporları Grubu'nun düzenlediği doğa yürüyüşlerinin bu hafta sonundaki ( 02.12. 2012 ) etabı,  Balçova-Behzat Tepesi- Manastır parkurunda yapıldı.
Yarı kapalı bir havada, 26 arkadaşımızın katılımı ile yaptığımız bu yürüyüş yaklaşık 6 saat sürdü.

Sporun yanı sıra, doğayı tanımak, yeni arkadaşlıklar edinmek bakımlarından da çok yararlı olan bu tür etkinliklerin, daha  fazla yaygınlaştırılmasında büyük yarar var.

Saat 9.30 da, yürüyüşe başlayacağımız, eski adı 'Agamemnon Kaplıcaları' olan Balçova Termal Tesislerinin giriş  kapısında buluşuyoruz.
Burası ülkemizde bulunan en önemli termal sağlık merkezlerinden biri. Termal tesislerin ve otellerin bulunduğu alandan geçtikten sonra, Balçova barajının bulunduğu vadide bir süre ilerliyoruz. Bazı ağaçların yaprakları dökülmeye  başlamış. Daha sonra, Behzat tepesinin bulunduğu dağa yukarı tırmanmaya başlıyoruz  Dağın yamacı ormanlık ve çok dik, bu nedenle çok zor yürüyoruz. Orman içindeki küçük patikalardan  stabilize yola  çıkınca rahatlıyoruz.
Bir süre Balçova barajına paralel bir şekilde, vadi boyunca ilerliyoruz. Barajda su seviyesi çok düşmüş, sular nedense  yeşil gözüküyor.

Oldukca yüksek  çam ağaçlarının arasından geçerken, kendimi Karadeniz ormanlarındaymışım  gibi hissediyorum. Yol  kenarlarında  rastladığımız orman işçileri, tomburuk haline getirdikleri ağaçların kabuklarını soyuyorlar. Bunu  ağacı böceklerden korumak için yapıyorlarmış. Yanlarında oynayan çocuklar  fotograflarının   çekilmesine seviniyorlar.  Onların bu hali içimizi  sızlatıyor.

Balçova  Termal Tesisleri

Yürüyüşe Balçova Termal Tesisleri'nin bulunduğu alandan geçerek başlıyoruz.

İzmir'in içme suyunu karşılamak amacı ile yapılmış Balçova barajı.

Yorumsuz.

Üç saatlik bir yürüyüşten sonra Behzat tepesine çıkıyoruz. Buradan İzmir'in büyük bir bölümü görünüyor, harika bir manzara var. Öğle yemeğimizi bura da yiyoruz ve bir süre  dinleniyoruz. Tam karşımızda, İzmir'in önemli bir dinlenme ve gezi  yeri olan teleferik var.
Ancak, güvenli olmadığı için  2007 yılında kapatılmış.
İzmir halkı için önemli bir piknik ve dinlenme alanı  olan burasının, bir an önce yeniden açılmasını diliyoruz.

Teleferik / Balçova
İzmir

Öğle molası
Öğle molasından sonra  II.Manastır adı verilen alana geliyoruz. Burada her hangi bir yapı kalıntısı yok. Eski bir krater çukuru olabileceği söyleniyor. Topluca resim çektirip bir süre  manzaranın tadını çıkarıyoruz. Bu arada hafif bir yağmur çiselemeye başlıyor.

Dönüş.
Yine orman içinden ama bu defa  başka bir  patika yoldan aşağıya  doğru inmeye başlıyoruz. Bazı ağaçlar rüzgardan devrilmişler. Kısa bir yürüyüşten  sonra I.Manastır denilen yere geliyoruz. Burada yıkılmış bir bina  temeli var. Ancak bunun da manastır olduğuna dair  hiç bir  bilgi yok.

Alçaldıkça, Balçova ağaçların arasından daha net görünmeye başlıyor. Çam ağaçlarının yerini, sararmış yaprakları ile harika manzaralar oluşturan çınar ve kavak  ağaçları alıyor. Üç saatte zor çıktığımız Behzat Tepesi'nden,  bir saat gibi  kısa bir zaman da  iniyoruz.
Yorucu geçse de zevkli bir yürüyüş oluyor.

II:Manastır.
Behzat Tepesi

I.Manastır alanı

I.Manastır alanındaki bina temeli.
Balçova görünüyor.
Balçova

Bir başka doğa yürüyüşünde buluşmak umuduyla, hoşçakalınız sevgili doğa severler.
Doğayı sevelim ve koruyalım.

1. Kadir Bey,
    paylaşım için teşekkürler. Açıklayıcı yazınız da çok güzel olmuş.

1. Merhaba Ahmet Bey,
      Güzel yorumunuz ve paylaşımınız için çok teşekkür ederim.
      Yeni bir doğa yürüyüşünde buluşmak umudu ile selamlar.

2. Bilgilendirici yaziniz icin tesekkurler. Benzer bir doga yuruyusu yapmayi planliyoruz. Faydali oldu.

1. Bir çok bakımdan yararlı olan doğa yürüyüşlerini yaygınlaştırarak daha çok kimsenin katılmasını sağlamalıyız.Teşekkür eder,güzel bir yürüyüş olmasını dilerim.

3. Bu bölğeye yakın yaşıyorum elimde bir kaç fotoğraf bu bölğenin birinin beni aydınlatması mümkünmü acaba

1. Ali Bey, yorumunuzu geç yayınladığım için özür dilerim, istiyerek olmadı. Yeni farkına vardım. Benim bu konuda daha fazla bilgim yok,. Umarım size yardımcı olacak biri çıkar. Sevgiyle kalınız.

4. 1. manastırda bina temeli yazan fotoğraf.Dedemin eksi keçi ağılı.Şimdi yerleri haritada "Süleyman adaklık" yazan yerdeler.

1. Ender Bey, verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. Ben burası manastırın temeli demedim, sadece burada eskiden bir bina olduğunu belirttim. Siz bu yerleri bildiğinize göre, bu konuda bildiklerinizi bizimle paylaşırsanız ayrıca memnun oluruz. Selamlar.

5. Sonraki mesajımda tarihiyle ilgili birşeyler yazıcam.Eskilerden beri anlatılagelmiş bilgiler tabiki,resmi tarih değil.)
    Bu günlerde bu bölgeye neden behzat tepesi dendiğine anlam veremiyoruz.En büyüğümüz 84 yaşında dedem.O bile ilk defa duymuş.Araştırıyorum,bulamadım.Bu bölgede nesillerdir yaşıyoruz duymadık yani.Bu konuda bilgisi olan varsa öğrenmek isterim.

6. Eskilerden beri anlatılagelmiş bilgiler var tabiki fakat anlatması çok uzun sürer(Resmi tarih değil).Düzenleyip makalenize katarsanız yazarım.Birde yürüyüşçülere,yalnız yada gruplar halinde gelenlere uyarıda bulunmak istiyorum.Son yıllarda bu bölge ilgi çekmeye başlayınca bazı sorunlar baş gösterdi.Her yer çöp oldu.Ateş yakmayın.Mangal yapıcam yada ateşte birşeyler pişiricem derseniz ceza yersiniz.Çöp konusu önemli.Grup lideri bu konuda uyarıda bulunmalı.Zeytin,incir ve mandalina ağaçlarına dokunanların vay haline.Hepsi sahipli ve çok anlayışlı akrabalarım değiller.

1. Ender Bey, tekrar hoşgeldiniz. Buraya neden 'Behzat Tepesi' dendiğini bilmiyorum, bilen bir arkadaş açıklarsa hep beraber öğrenmiş oluruz.
      Çöp konusunda çok haklısınız.Biz grup olarak buna çok dikkat ediyoruz. Herkesinde buna dikkat etmesi, çevreyi kirletmemesi gerekir.
      Tarihi konusunda vereceğin bilgiler yorum olarak burada görünür. Selamlar, sevgiler.

Reklam amaçlı ve bitki isteği ile ilgili yorum göndermemenizi rica ederim. Bitki, çiçek satmadığımı bir kez daha belirtmek isterim.