16 Kasım 2013

ÖZDERE KARACADAĞ ATATÜRK'Ü ANMA YÜRÜYÜŞÜ

Teos Doğa Sporları Grubu'nun düzenlediği  'Özdere Karacadağ Atatürk'ü Anma Etkinliği',  Doğa Yürüyüşü şeklin de, 10.11.2013 tarihinde, 13 arkadaşımızın katılımı ile yapıldı.

Bu anlamlı günde yapacağımız  doğa yürüyüşü için  parkurun bulunduğu Özdere'ye, Seferihisar'dan kalkan  8.30 otobüsü ile hareket ediyoruz. Bazı arkadaşlarımız ise, bize  yolda ve Özdere'de  katılıyor.

Ömür beldesine ( Doğanbey )  geldiğimiz de saatler   09. 05 gösteriyor. Diğer yolcularla beraber otobüsten  iniyor ve   ulu önder ATATÜRK için saygı duruşunda bulunuyoruz. Daha sonra yolumuz üzerinde bulunan Ürkmez ve Gümüldür beldelerinden  geçerek  Özdere'ye varıyoruz.

Özdere, İzmir'e 83 km, Seferihisar'a ise 38 km. mesafede bulunuyor, denizle ormanın kucaklaştığı bir yerde kurulmuş. Daha çok yazlıkların bulunduğu  şirin bir belde. Tarihi Hititler dönemine kadar uzanmaktadır.  İdari bakımdan Menderes ( Cumaovası  ) ilçesine bağlı, bir mahalle ( İlçe merkezine uzaklığı  45 km.).
Eski adı Kesre olan Özdere'nin en önemli  geçim kaynaklarını turizm ve mandalina ( satsuma ) tarımı oluşturmaktadır.

Özdere'de kısa bir süre çay içip dinlendikten sonra, mandalina bahçelerinin arasından geçerek bizi Karacadağ'a çıkaracak orman yoluna sapıyoruz.
Karacadağ aslında 500-600 m. yüksekliğinde bir tepe, kıyıdan birden bire yükseliyor. Dağın  Özdere'ye bakan yamaçları oldukça dik ve ormanlık.  Doğa yürüyüşleri için  zor bir parkur. Bu nedenle bazı arkadaşlarımız gelmemiş.

Kıyıdan yükseldikçe Özdere ve Ege denizi adeta ayaklarının altında kalıyor. İnsan kendini uçaktaymış gibi hissediyor. Özdere ve Ege  Denizi kıyıları  çok güzel görünüyor.

Yol boyunca koçayemişler, siklamanlar, papatyalar, orman sarmaşıkları çiçek açmış. Yaprakları sararan ağaçlar olmasa insan bahar geldi sanacak.
Çam ağaçlarının altında yer alan ayı fındığı, mersin, sakız  gibi çalılıklar yürüyüşümüzü daha da zorlaştırıyor. Kayıp düşmemek için çok yavaş yürümek zorunda kalıyoruz.

Üç saatten fazla bir yürüyüşten sonra  Karacadağ'ın zirvesine ulaşıyoruz. Manzara yorgunluğumuzu unutturuyor. Harika!
Bir süre dinlenip manzaranın tadını çıkarıyoruz. Daha sonra da çam ağaçlarının  altında getirdiğimiz azıklarımızı  yiyoruz.

Geriye dönüşümüz çok daha kolay oluyor, üç saatte zor  çıktığımız Karacadağ'dan  bir saat gibi kısa bir sürede  iniyoruz.
Özdere'de yorgunluk çaylarımızı içtikten sonra, yeni bir doğa yürüyüşünde buluşmak umuduyla vedalaşıp ayrılıyoruz.

Doğa yürüyüşleri hiç şüphesiz çok yararlı bir spor. Bir taraftan sağlığınızı  korurken, diğer yandan doğayı daha iyi tanıma fırsatı buluyorsunuz. Toplu halde yapılması ise işin bir başka güzel yanı. Yeni insanlarla tanışma ve dostluk kurma fırsatı yakalıyorsunuz.  Kısaca, sağlığı yerinde olan herkesin bu tür etkinliklere katılmasında büyük yarar var.

İşte bu yürüyüşümüzden renkli kareler. Bizi izlemeye devam ediniz, sevgili doğa severler.

İzmir'in önemli   turistik  merkezlerinden Özdere.
Mavi ile yeşilin buluştuğu Ege kıyıları.
Özdere'den Karacadağ.
Mandalina bahçelerinin arasından geçerek Özdere'den  uzaklaşıyoruz.
Doğa yürüyüşü / Özdere
Yolda rastladığımız  köpek yavruları ile  oynuyoruz.

Bir süre orman içinde ki toprak yoldan yürüyoruz.
Yol boyunca en çok  kocayemiş ağaçları dikkatimizi çekiyor. Bazıları  çiçek açmış,
bazılarının ise meyveleri olgunlaşmış, yeniyor.
Koca yemiş çiçeği
Koca yemiş ağacı ve henüz olgunlaşmamış meyveleri
Koca yemiş ağacı ve olgunlaş  meyveleri
Kır papatyaları şimdiden çiçek açmaya başlamış.
Yol çok dik olduğu için sık sık  mola veriyoruz.

Sarmaşık / Akasma  ( Clematis cirrhosa )
Saparma ( smilax aspera ) çiçek açmış.
Siklamanlar.

Yapışkan andız otu ( İnula viscosa )
Yoruma gerek var mı?
Mersin
Sakız çalısı ( Pistacia lentiscus )

Orman içinde yürürken zor anlar yaşıyoruz.
Mantarlar
Bir çeşit ağaç mantar.

Tespih ağacı veya ayı fındığı ( Styrax officinalis )

Çiğdem
Ayı fındığı ( Styrax officinalis )

Karacadağ'dan Özdere
Arkada Ege Denizi ve Özdere
Karacadağ / Özdere
Azıklarımızı yerken bir taraftan da  çam ağaçlarının altından  Ege Denizi
kıyılarını  seyrediyoruz.

Dönüşümüz  daha kolay ve kısa sürüyor.