16 Temmuz 2024

ARKADAŞIM ARMUT AĞACI ! ( Bir Ağaç Dört Mevsim )


Kış 

Soğuk bir kış günüydü, seninle ilk karşılaştığımız zaman, 

Fotoğraf makinamla dolaşıyordum kırlarda, tek başıma.

Dalında öten bir  serçeyi çekmek isterken, uzaktan, 

Deklanşöre basmakta gec kalınca, seni çekmiştim istemeden. 

Yapayalnızdın, benim gibi tek başına, koca bir tarlanın ortasında. 

İlkbahar 

Baharda geldiğimde  muhteşemdin, gelinlik giymiş gibi bembeyaz. 

Sevgili eşimi, düğünümüzü hatırladım bir an,  

Kuş sesleri yerini  arı vızıltısına   bırakmıştı

Sanki  büyük bir orkestra çalıyordu dallarının arasında 

Yaz

Yazın  geldiğimde, hava çok sıcaktı yarı kurumuş dalların  güneşe söz geçiremiyordu. 

Kuşların takarak düşürdüğü armut  olmamıştı, yiyemedim.   

Gövdende açılan koca delikten kargalara baktım bir süre,   

Hasat sırasında dökülen buğdayları yiyorlardı, beni fark etmediler bile.  

Sonbahar 

Bu yıl ayva çok,  kış sert geçeceğe benziyor.

Hazırlık yapmak gerekiyor, çatıda akmıştı geçen kış. 

Sen de yapraklarını dök bir an önce, bu güzel havalara kanma.  

Kışın belki yine gelir sohbet  ederiz. 

Şey, belki de bir daha görüşemeyiz, malum yaşımız.  

Hoşçakal , arkadaşım armut ağacı. 

A Kadir Bekçi

Şiirlerim, Bahçeköy / Seferihisar ( 16. 07. 2024 ) 


2 yorum:

  1. Bir zamanlar ilkokullarda her sınıfta mevsim şeridi olurdu. Öğrenciler ritmik bir şekilde sayarlardı. "İlkbahar- yaz- sonbahar- kış...Bir ağacın dört mevsimde kılık değiştirmesi çok hoşumuza giderdi.
    Aziz Nesin'in "Arkadaşım Badem Ağacı " adli çok sevdiğim bir şiiri vardır. Mersin'den Urla'ya taşındığımızda küçük bahçemizdeki badem ağacının o şiiri hatırlatırcasına çiçek açmış görüntüsü harikaydı. Ne yazık sonra kaybettik. Anlamlı şiiriniz beni, uzun bir yolculuğa çıkardı.

    Bloğumda Urla bademini, 21. 02. 2024 tarihinde "Beklenen Konuk cemre- Urla'dan notlar" başlığıyla yayınlamıştım.
    Yazılarınızı bilgilenerek, yeni şeyler öğrenerek okuyoruz.
    Emeklerinize sağlık sayın Öğretmenim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Makbula hanım güzel yorumunuz ve değerlendirmeniz için. Ben hep 'Toprak Dede' Hayrettin Karaca gibi bir AĞAÇ MÜZESİ - ARBORETUM kurmayı hayel ettim, ama olmadı. Doğayı yeterince koruyamadığımız için de çok üzülüyorum. Balık misali, çoçuklarımız doğayı tanıyıp sevmeden büyüyorlar. Sevgiyle kalınız.

      Sil

Reklam amaçlı ve bitki isteği ile ilgili yorum yapılmamasınını rica ederim. Bitki ve çiçek satmadığımı bir kez daha belirtmek isterim.