26 Ocak 2010

HER DERDE DEVA BİR MEYVE NAR

Nar ağacı ve meyveleri  ( punica granatum )
Nar ( Punica granatum ), kınagiller ( Lythraceae ) familyasından, kışın yapraklarını döken,  çalı / ağaç formlu  bir bitkidir. Anavatanı İran olduğu sanılmaktadır. Sıcak ve ılıman iklimlerde yetişir.
Nar  hem bir meyve hem de güzel çiçekleri ve dekoratif görünüşü  nedeniyle, park ve bahçelere dikilen bir süs bitkisidir. Genel olarak  çalı formunda olan nar ağacı fazla büyümez ve  hafif  dikenlidir. Suyu ve güneşi sever, soğuğa  dayanıklıdır.

Nar ağacı ( Punica granatum )

Halk arasında "cennet meyvesi" olarak adlandırılan nar, taze olarak tüketildiğinde çok yararlıdır. Kalbi korur, tansiyonu düzenler, enfeksiyona karşı vücudun direncini artırır. Nar en çok meyve suyu ve nar ekşisi yapımında kullanılmaktadır.

Nar çiçeği
Hicaz narı. iri ve kırmızı renkli olup hafif ekşidir.
Nar, eskiden beri yetiştirilen geleneksel meyvelerimizden biridir. Çok fazla çeşidi bulunmaktadır.  Yazları sıcak, kışın ise ılıman geçen iklimleri ve güneşli, sulak yerleri sever. En çok Ege ve Güneydoğu Anadolu bölgelerimizde yetiştirilmektedir.

Cüce nar ( Punica granatum " nana" ), süs bitkisi olarak, saksıda yetiştirilir. Ayrıca,  çiçeği için yetiştirilen narı çeşitleri de vardır.
Nar bahçesi ( Kavakdere, Seferihisar ) 
Nar ağacı ( punica granatum )
Nar
Nar
Süs narı ( cüce nar / punica granatum "nana" )
Nar çiçeği ve meyvesi
Yarılmış narlar
Nar, daha çok çelikle üretilir. Tohumdan yetişen fidanların aşılanması gerekir, aksi takdirde geç meyve verirler.

Linki tıklayarak 'nar çiçekleri' ile ilgili  bir diğer yazımı da okuyabilirsiniz. http://kadirbekci53.blogspot.com/2012/06/nar-çiçekleri.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Reklam amaçlı ve bitki isteği ile ilgili yorum yapılmamasınını rica ederim. Bitki ve çiçek satmadığımı bir kez daha belirtmek isterim.