26 Ocak 2010

HER DERDE DEVA BİR MEYVE NAR

Nar ağacı ( punica granatum )
Nar ( punica granatum ), kınagiller ( lythraceae ) familyasından kışın yapraklarını döken  çalı / ağaç formunda  bir bitkidir. Anavatanı İran olduğu sanılmaktadır. Sıcak ve ılıman iklimlerde yetişir.
Nar, hem bir meyve, hemde güzel çiçekleri ve dekoratif meyveleri nedeniyle park ve bahçelerde yetiştirilen bir süs bitkisidir. Daha çok çalı şeklinde olan ve fazla büyümeyen  nar ağacı hafif  dikenli olur.  Suyu ve güneşi çok  sever, soğuğa karşı dayanıklıdır.

Halk arasında "cennet meyvesi" olarak da bilinen nar,  taze olarak tüketildiğinde çok yararlıdır.
Kalbi korur, tansiyonu düzenler, enfeksiyona karşı vücudun direncini artırır. Nar en çok meyve suyu ve nar ekşisi yapımında kullanılmaktadır.

Nar çiçeği
Hicaz narı. iri ve kırmızı renkli olup hafif ekşidir.
Çok sayıda çeşidi olan nar, eskiden beri yetiştirilen geleneksel meyvelerimizden biridir. Yazları sıcak, kışın ise ılıman geçen iklimleri ve sulak yerleri sever. En çok; Ege ve Güneydoğu Anadolu bölgelerimizde yetiştirilmektedir.
Cüce nar ( punica granatum " nana" ), süs bitkisi olarak saksıda yetiştirilir. Ayrıca, sadece çiçeği için yetiştirilen süs narları da vardır.

Nar ağacı ( punica granatum )
Nar
Nar
Süs narı ( cüce nar / punica granatum "nana" )
Nar çiçeği ve meyvesi
Yarılmış narlar
Nar, daha çok çelikle üretilir. Tohumdan yetişen fidanların aşılanması gerekir, aksi takdirde geç meyve verirler.

Linki tıklayarak "nar çiçekleri" ile ilgli bir diğer narla ilgili yazımı da okuyabilirsiniz. http://kadirbekci53.blogspot.com/2012/06/nar-çiçekleri.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder