25 Mayıs 2019

OLUKLU KERTENKELE DEN MESAJ VAR !

Oluklu kertenkele.
'Sevgili insanlar, ne olur beni  yılan sanarak  öldürmeyiniz. Benim size hiçbir zararım yok, hatta tarıma zararlı bazı böcekleri yediğim için  yararım var. Böylece  doğal dengenin sağlanmasına da  katkım oluyor.  Ayaklarım olmadığı, yılan gibi uzun olduğum için; beni ilk defa  görenler yılan sanıp öldürüyor. Bu nedenle neslim tehlike altında.  Sonra, dinozorlar gibi yok olursam  pişman olursunuz. Beni daha iyi  tanımanız için bu amcaya poz veriyorum. Lütfen dikkatli bakın da beni yılanla  karıştırmayınız. İmza Oluklu kertenkele.'

Efendim işi şakası bir yana, doğa dostu olanların  zaten yılanı da öldürmeyeceği muhakkak. Ben tanımayanlara, yılana çok benzeyen bu zararsız hayvanı  gördüklerinde korkmamalarını ve öldürmemeleri belirtmek istedim.

Bilimsel adı 'Ophisaurus apodus' olan oluklu kertenkele,  adını  yan taraflarındaki  oluk gibi olan girintiden almıştır. Bazı yörelerde ise kör yılan olarak bilinir.  Ayakları körelmiştir. Yılandan ayıran bir özelliği de, göz kapaklarının olmasıdır.  Ayrıca besin ve yağ deposu olarak kullandığı kuyruk kısmını, tehlike anında bırakabilmektedir.  İnsanı görünce yılan gibi tıslayıp  kıvrılması ise, düşmanını korkutmak için geliştirdiği bir savunma sistemidir.

50 yıl kadar yaşayabilen oluklu kertenkeleler böcek, karınca, çekirge, fare gibi küçük canlılarla beslenmektedir. Boyları 1,5 m. bulabilir. Kısa süreli kış uykusuna yatar. Yumurtlayarak  ürer.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Reklam amaçlı ve bitki isteği ile ilgili yorum göndermemenizi rica ederim. Bitki, çiçek satmadığımı bir kez daha belirtmek isterim.