8 Temmuz 2011

AĞLAYAN AĞAÇ

Halkın 'ağlayan ağaç'adını verdikleri selvi ağacı (Amasra)
Amasra'yı ilk defa geziyordum,  Kemere Köprüsü'nden  geçip Boztepe'ye yukarı  yürümeye başlamıştım, bu sıra da  yol kıyısındaki küçük bir tabela dikkatimi çekti. Üzerinde,  'Ağlayan Ağac'ı görmeden Amasra'yı gezdim demeyin' diye yazmışlardı. Tam bana göre bir şey diyerek;  Ağlayan Ağacı aramaya koyuldum. Yolda rastladığım kişiler ağacı bilmediklerini söyleyince,  Boztepe'ye kadar çıkmışım. Fotoğraf  çeken bir adam; 'Aşağıdaki çay bahçesinin yanında' deyince, ağacın yanından geçtiğimi anladım ve  tekrar aşağıya indim.
'Ağlayan Ağaç'  diye tabir edilen  aslında ince ve  uzun boylu bir servi ağacıydı. Boztepe'nin eteğinde, deniz kıyısında , Tavşan Adası ile karşı karşıya bir yerde bulunuyordu. Etrafında çay bahçesi vardı. Yanındaki metel  tabelaya,  neden ağlayan ağaç dendiği hakkında aşağıdaki  bilgi yazılmıştı.

'SİSLİ VE RUTUBETLİ HAVALARDA ALMIŞ OLDUĞU NEMİ BİR ZAMAN SONRA BÜNYESİNDE FAZLA GELDİĞİ ZAMAN DALLARINDAN YAĞMUR DAMLASI GİBİ BIRAKIR:
BUNA DA YÖREMİZCE AĞLAYAN AĞAÇ İSMİ TAKILMIŞTIR:'

Ağlamak sadece insana has bir şey midir, yoksa hayvanlar ve bitkiler de ağlarlar mı?
İnsanların üzüntülü ve çok sevinçli olduğu anlar da gözlerinden yaş gelir ve rahatlarlar. Yani ağlamak duygusal bir olaydır. Bazı hayvanların da acı çekerken gözlerinden yaş geldiği söylenir. Bitkiler de değişik şekillerde su kaybederler, yani bir türlü ağlarlar. Ancak bunun insanlar ve hayvanlarda olduğu gibi duygusal bir yanı yoktur.

6 yorum:

  1. Bana pek mantıklı gelmedi, yine de teşekkür ederim.Sağolunuz.

    YanıtlaSil
  2. Fumajin olarak aratın. Bocegin salgıladıgı tatlı madde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerlendirmesini izleyicilere bırakıyorum, belki bu konuda bilgisi olan başka arkadaşlar olabilir. Yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim.

      Sil