29 Ocak 2013

AKARCA - SIĞACIK DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

Teos Doğa Sporları Grubu'nun düzenlediği doğa yürüyüşlerinin,   bu pazar günkü etabı ( 27.01.2013 ), Akarca -Sığacık arasında yapıldı.
Doğayı daha iyi tanımak, sevmek, korumak, sağlıklı yaşamak, yeni dostluklar edinmek bakımlarından  çok yararlı olan bu yürüyüşlere daha fazla doğa severin katılmasını bekliyoruz.

Havanın yağışlı olması nedeni ile, yürüyüşümüzü   daha az  ( 14 )  arkadaşımızın katılımı ile  yaptık.  Sonuç olarak, zaman zaman yağmur yağsada  güzel bir  yürüyüş oldu.
Bu arada,  güzergahımız üzerinde bulunan Teos Antik kentini ve Sığacık Halk pazarını da gezme imkanı bulduk.

İşte bu yürüyüşümüzden renkli görüntüler ve kısa hikayesi.

Haritacılar sitesi / Akarca

15 km. kadar olacağını tahmin ettiğimiz yürüyüşe, belediye otobüsü ile  geldiğimiz Akarca Beldesi'ndeki Haritacılar sitesinden başlıyoruz. Akarca,  Seferihisar'a 6 km. mesafede olup,  Seferihisar - Kuşadası yolu üzerinde, Doğanbey Körfezi'nin ise  kuzeyinde bulunuyor.
Çam fıstığı ağaçlarının süslediği cadde ve sokaklardan   geçerken hafiften  yağmur yağmaya  başlıyor. başlıyoruz.

Yürüyüşe başladıktan kısa bir süre sonra yağmur başlıyor.
 Hava kapalı ve soğuk.

Yol kıyılarında kalmış olan  az sayıdaki yaşlı  meşe ağaçları,  buraların daha
önceki bitki örtüsü hakkında fikir veriyor.
Meşe ağaçları

Akarca sahilleri
Akarca, Seferihisar'ın çok sayıda yazlık sitesinin  bulunduğu bir sahil beldesi.  İzmir'e 45.km. mesafede, Seferihisar Kuşadası yolunun sağında yer alıyor.  Şehrin gürültü ve sitresinden kaçmak, doğa ile iç içe, sakin bir hayat yaşamak isteyenler için ideal  bir yer.

Akarca / Seferihisar

Akarca
Yazın cıvıl cıvıl olan bu sokaklar şimdi bomboş, adeta in cin top oynuyor.

Yağan yağmurların göl haline getirdiği bahçelerde ördekler yüzüyor.

Yağmurların oluşturduğu derelerden geçemeyen arkadaşlarımız
 yolunu değiştiriyor.

Dalgaların getirdiği yaprak ve molozlar

Yosun tepeleri

Çiçek Adası, namı diyer Tavşan Adası.

Akarca sahilleri ve dalgalar.
Mavi bayraklı bu plajlar şimdi dalgaların sesini dinliyor.
Güneş Kent sitesi üzerinde uçan martılar

Göl haline gelmiş olan boş arazi ve yollardan geçerken zorlanıyoruz.

Teos Antik Kenti yakınlarındaki bu küçük köprüden geçerken
 hatıra  fotoğraf çektiriyoruz.
Teos antik kenti ( Odeon )

Bu arada yolumuz üzerinde bulunan  Teos Antik kentini gezerek, öğle yemeğimizi  Odeon'da yiyoruz.
Teos, MÖ.1000 yıllarında kurulmuş, 12 İon kentinin en önemlilerinden biridir. Geniş bir alana yayılmış olan  Teos antik kentinden günümüze Dionysos Tapınağı, tiyatro, agora, odeon, surlar ve liman kalıntıları kalmıştır.

Bu güne kadar Teos Antik kenti ile ilgili yeterli kazı  yapılmamış olması, buradaki  eserlerin ise  taş gibi etrafta kullanılması ise  son derece üzücü ve düşündürücüdür.
Dört bin yıl öncesine ışık tutacak olan Teos Antik kentinin,  bir an önce  ortaya çıkarılması gerekmektedir. Bugün bu  topraklarda biz yaşadığımıza göre,  bunu yapmak da bize düşmektedir.

Hayvanların otladığı Teos Antik Kenti'nin  bir an önce gün ışığına
çıkarılması gerekmektedir.
Teos Antik Kenti içinde otlayan atlar
Yemek molası ( Odeon )

Teos'un önemli bir özelliği de, bundan 2500 yıl önce dünyada ilk sanatçılar birliğinin burada  kurulmuş olmasıdır. Bu nedenle, geçen yıl Teos'u ziyaret eden bir grup sanatçı burayı tekrar dünya sanatçılarının bir araya geleceği bir merkezi yapmak için harekete geçmiştir.

Teos Antik Kenti içinde bulunan bu yaşlı zaytin ağacının
 altında da bir hatıra fotoğrafı çektiriyoruz.

Teos Antik Kenti içinde bulunan bu yaşlı  zeytin  ağaçların, 'Anıt Ağaç' olarak tescil
 edilerek bir an önce koruma altına alınması gerekmektedir.
Dionysos Tapınağı / Teos Antik Kenti, Seferihisar.
Teos'ta yet alan en önemli kalıntılardan biri de,  Dionysos adına
 yapılmış olan bu tapınak kalıntısıdır. Umarız tekrar eski haline getirilir.
Baharın ayak sesleri.
Bahar sarmaşıkları ( Clematis cırrhosa ) ve dağ laleleri çiçek açmaya başlamış.
Dağ laleleri / Manisa lalesi
( Anemone coronaria ).

Sığacık / Seferihisar

Sığacık / Seferihisar.
Akarca'dan başladığımız yürüyüşümüz Sığacık'ta  sona eriyor.
Seferihisar'a bağlı bir  mahelle  olan Sığacık; kalesi, mavi bayraklı plajları,Teos antik kenti ile gezilip görülmesi gereken bir yer.

Tarihi sığacık kalesi.
Sığacık Kalesi:
İlk defa Selçuklular zamanında yapıldığı sanılan bu kale, Kanuni Sultan Süleyman zamanında bu günkü şeklini almıştır. Kale duvarları yapılırken Teos antik kentinden getirilen taşlar kullanılmıştır. Kale içinde halen oturulmakta olan bir mahalle ve ibadete açık tarihi bir cami ( Süleyman Han Camii) bulunmaktadır.
Pazar günleri ise burada köy pazarı kurulmaktadır.

Kale içi ve Süleyman Han Camii ( Sığacık Camii )

Sığacık'tan ayrılmadan önce burada kurulan  köy pazarına da uğruyoruz.  Bazı arkadaşlarımız pazar alış verişlerini burada  yapıyor. Burada köylülerin kendi ürettiği doğal ( organik )  ürünler satılıyor.

Organik ürünlerin satıldığı sığacık köy pazarı

Kale içinde bir sokak.

Kale içi / Sığacık.

Sığacık'ta, yorgunluk çaylarımızı  bir arkadaşımızın getirdiği
 pasta ve börekleri yiyerek  içiyoruz.
Bir başka doğa yürüyüşünde buluşmak umudu ile, hoşçakalınız sevgili doğa severler.