5 Ocak 2011

BENİM AĞACIM AKASYA ( Ocak )

Akasya ağacı ( Ocak )
Posted by PicasaYeni yıla girerken ilk yazımı  '20011 Ağaç Yılı' aktivitesine ayırmak istedim. Bahçemde bulunan yalancı akasya ağacını,  bu aydan başlayarak bir yıl  izleyip tespitlerimi her ay sizlerle paylaşmak istiyorum.

Ağaç yılını desteklemek için sizlerde bu aktiviteye katılabilirsiniz. Bu bir çiçek, park ve yol kenarındaki her hangi  bir ağaç olabilir. Onu gözlemleyerek, resimlerini çekerek arkadaşlarınızla paylaşa bilirsiniz. Toplumumuza ağaç sevgisinin kazandırılması için bunu yapmalıyız. Özellikle çocuklarımıza bu konuda  örnek olmalıyız.  Onlara doğayı, ağaçları, hayvanları sevmelerini ve korumalarını öğretmeliyiz. 

Neden akasya ağacını seçtim?
Bundan yedi yıl kadar önceydi,  bahçe düzenlemesi yaparken bir yalancı akasya ağacını istemeyerekde olsa  kesmek zorunda kalmıştık. Ancak  kestiğimiz bu akasya daha sonra köklerinden filiz vermeye başladı, bir kaç kez de onlarıda kesmeme rağmen sonunda pes ettim, böylece yeni bir akasya ağacımız oldu. İşte bu nedenle  o akasya ağacını seçerek onu onore etmek istedim.

Ocak ayı izlenimime gelince;
Akasya ağacı şu anda yapraklarını dökmüş durumda. Bitkiler için yapraklar hayati önem taşır. Enerji, besin elde etmeleri yapraklarda gerçekleşir. Kış mevsiminin gelmesiyle beraber, bazı ağaçlar yapraklarını dökerek, su kaybından ( Soğuk yerlerde kışın sular donduğu için bitkiler su bulamaz. ) ve soğuktan kendilerini korurlar. Bu  dönemde bitkinin geçici olarak yaşamsal fonksiyonları durur, büyüme olmaz. Bazı hayvanlar gibi kış uykusuna yatarlar.

Kuşlar akasya ağacıma  yapraklarını döktükten sonra daha çok konmaya başladılar. Belki de bana öyle geliyor, yapraksız olduğundan.  Dibin de biten hurma ise büyümeye başladı.   Bu aylık  bu kadar, gelecek ay buluşmak umuduyla hoşçakalınız sevgili ağaç severler.

9 yorum:

  1. Akasya ağacına uzun ömürler. Hurmayla kardeş kardeş yaşasınlar.

    YanıtlaSil
  2. Değerli sarkaç,
    Ülkemizde ağaçlandırma konusunda çaba sarf eden bir çok kişi ve kuruluş var, onlara yardımcı olmalıyız.Ancak ağaç sevgisini kazandırmadan başarılı olamayız.Ağaç dikmeden önce önemini anlatıp, sevdirmeliyiz.Ağaç sevgisi kazandırmanın, dikmekten daha önemli olduğunu düşünüyorum.Selamlar.

    YanıtlaSil
  3. Hello from California, and
    Happy New Year!

    YanıtlaSil
  4. guzel bir konu sectiniz, bende izleyecegim akasya agacini buradan. Kuslari artik daha rahat gorebiliyorsunuz olmasin cogalmalari malum yapraklar dokuldugunden;)

    YanıtlaSil
  5. akasya da dekoratif ağaç bahçe için

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,
    Canlıları dinamik olarak gözlemek heyecan verir, ders verir, ibret verir. Bu çalışmayı uzun zaman önce öğrencilerimle yapmıştık. Çok güzel sonuçlar almıştık. Umarım ki güzel ve yararlı sonuçlara ulaşırsınız.
    .....
    Merhaba,
    14 Şubat Dünya Öykü Gününde DAMLA/ ÖYKÜ ÖZEL SAYISINI çıkarmayı düşünüyoruz. Bu konudaki çağrımız “Bloglardan Seçmeler”de yayınlandı. Özel sayı için öykülerinizi göndermenizi önemle rica ediyoruz.
    Not: Sitemizi ziyaret edenlerin sayısı sınırlıdır. Biz de birçok siteye ulaşamıyoruz. Onun için de yardımlarınızı bekliyoruz. Bu etkinliğe katılmaları için bloglarda yazanları teşvik ederseniz memnun olurum.
    İyi günler dileğiyle.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,Bay Area Tendrils Garden Travel
    Teşekkür eder,mutlu yıllar dilerim.

    Sevgili Beste,Bu tür çalışmaların ağaç sevgisi için yararlı olacağını düşünüyorum.Umarım yararlı olur.Selamlar.

    Teşekkür ederim Hkki.Selamlar.

    Değerli Hocam,Keşke bütün okullarda bu tür faaliyetlere yer verilse, ne güzel olur.

    'Dünya Öykü Günü'dolayısıyla, özel bir sayı çıkarmanız çok güzel.Selamlar.

    YanıtlaSil
  8. Değerli Hocam Öncelikle yeşilsever doğasever özelliğinizden dolayı sizi kutluyorum Netteki akasya ağacına olan ilginiz beni çok şaşırttı.Maalesef negatif olarak Çünkü memleketimizin bütün kaldırımları park ve bahçeleri akasya ağaçları ile dolu.Bu ağacın kışın yeşil kalma olasılığı olmadığı için neden park bahçe kaldırımlar ve çoğu ormanlara bu ağaç dikilir anlamıyorum.Ayrıca bu ağacın kerestesi çok kaliteli de değil. Yiyecek veya meyve yönünden insan ve hayvanlara hiç bir yararı da yok-(karıncalar hariç) Yazın çok kısa bir süreliğine sümbüllerinin güzelliği ve hoş kokmasından dolayı nümunelik dikilebilir bahçemizin bir köşesine. Ama memleketimizin nadide ormanlık alanlarına parklarımıza bu ağacı özellikle doldurmak çok anlamsız olduğunu düşünüyorum.Dünyada o kadar güzellikte ve faydalı ağaç türü var ki isimlerini dahi bilmiyoruz Benim sizden ricam memleketimizin park bahçe ve ormanlarımıza hangi ağaç çeşitlerinden de dikilebilir bilgilerinizden istifade etmek istiyorum saygılar.

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Doğa dostu Sami Yazıcı,
    Sitemi ziyaret ettiğiniz ve değerli yorum için teşekkür ederim.
    Park ve bahçeler ağaçlandırılırken hangi kriterler göz önününde bulunduruluyor bilmiyorum.Akasya ağacının tercih edilmesinde kolay yetişmesi,dayanıklı olması ve değişik çeşitlerinin çok olması gibi etkenler rol oynamış olabilir.Park ve bahçelerimiz ağaçlandırılırken daha değişik ve farklı ağaçlar seçilse tabi ki daha güzel olur.
    Benim akasya sevgim özel bir durum değil.Ben bütün ağaçları ve bitkileri seviyorum.Her kesinde sevmesi için çabalıyorum.Umarım bir nebzede olsa katkım olur.Saygı ve sevgilerimle.

    YanıtlaSil

Reklam amaçlı ve bitki isteği ile ilgili yorum yapılmamasınını rica ederim. Bitki ve çiçek satmadığımı bir kez daha belirtmek isterim.